Ime dneva: Balthazar zmeša kremo po vaši želji

Zagnali so kampanjo na platformi Conda, s katero želijo tudi do avstrijskega trga. Pogledujejo pa tudi proti britanskemu.

Objavljeno
02. junij 2017 19.02
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Na platformi množičnega investiranja Conda poteka kampanja slovenskega zagonskega podjetja Vastok, ki pod znamko Alpstories na poseben način izdeluje naravno personalizirano kozmetiko.

S kampanjo, v kateri poskušajo zbrati 190.000 evrov, želijo osvojiti avstrijski trg in nadgraditi svojo spletno trgovino, hkrati pa tudi začeti uveljavljati koncept analizatorjev kože za končne uporabnike. Doslej so zbrali že 41.700 evrov, do konca kampanje pa imajo še 32 dni.

Blagovna znamka Alpstories si je začela pot utirati pred tremi leti, ko je robot za stranke izdelal prvi izdelek za nego kože. Idejnik in glavni lastnik podjetja Danijel Hubman želi zgodbo pripeljati do še izboljšane personalizacije izdelkov, narejenih po meri kože vsakega posameznika.

»Našli smo način za učinkovito in ekonomično mešanje naravnih sestavin v kozmetične izdelke ter avtomatiziran proces naročanja, ustvarjanja in etiketiranja, vključno z možnostjo izdelave lastne blagovne znamke. Odločili smo se, da s pomočjo interneta stvari (IoT) in rešitev Web 4.0 na trg vpeljemo nov koncept,« pravi Hubman.

Idejo dobil na potovanju okoli sveta

Ideja za personalizirano kozmetiko se je Danijelu Hubmanu porodila na poti okoli sveta. »Leta 2013 sem si po 20-letnem delu v velikem mednarodnem podjetju »vzel sabatno leto« in odšel na enoletno potovanje okoli sveta. V Sydneyju sem videl »prvi instagram hotel na svetu«, kjer so vam dali sobo brezplačno (pod pogojem, da ste pokazali, da imate na instagramu več kot 10.000 sledilcev). Tedaj sem potegnil nekaj vzporednic, ki so bile osnova za nov koncept prodaje kozmetičnih izdelkov,« razlaga Hubman.

Ugotovil je, da se je svet spremenil in ljudje smo iz prejemnikov informacij postali oddajniki. Razvoj socialnih omrežji je poleg trenda sledilcev omogočil, da ima vsakdo svoj medij (facebook, instagram, twitter …). »Ljudje smo postali tako imenovani prosumerji. Nisem še zasledil slovenskega prevoda za ta angleški izraz, ki označuje osebo, ki uporablja izdelke in istočasno širi novice, povezane z njim. Ljudje želijo biti posebni, izjemni, unikatni,« pojasni Hubman.

Poleg tega se razvijajo tehnologije, ki zaznamujejo četrto industrijsko revolucijo in omogočajo personalizacijo. Sam pa je želel ustvariti možnost, da si vsakdo lahko »kreira« svoj kozmetični izdelek glede na lastne potrebe oziroma postane lastnik svoje blagovne znamke na področju kozmetike.

»Tovarna« prihodnosti

Kozmetiko Alpstories pripravlja robot Balthazar, kakor so poimenovali dvoročnega Yaskawinega robota, ki je srce robotske celice. Za njegovo vgradnjo in vse periferne enote, ki jih krmili (v sekundi prejema robotski krmilnik prek 240 informacij iz perifernih enot), pa je poskrbelo slovensko podjetje Albatros Pro iz Logatca, ki se ukvarja z robotiko in avtomatizacijo poslovnih procesov.

Za izdelavo enega izdelka Balthazar potrebuje od tri do pet minut. Foto: arhiv podjetja

»Tovarna« Alpstories se lahko pomika na različne destinacije. »Je prototip tovarne prihodnosti, ki so (bodo) mobilne in bodo omogočale zelo hitre prilagoditve potrebam trga – praktično bodo omogočale serijsko proizvodnjo s personalizirano noto,« pravi Hubman. Robota so predstavili že v Nemčiji in na Nizozemskem.

Od tri do pet minut

Za izdelavo enega izdelka Balthazar potrebuje od tri do pet minut, teoretično pa lahko ustvari več kot 24 milijonov različnih kombinacij, odvisno od tega, kakšen delež določene sestavine se dodaja. »Če pa dodamo še možnost personalizirane lastne etikete, je število možnosti neomejeno,« dodaja Hubman.

Sestavine v glavnem prihajajo iz alpskih držav (Nemčija, Francija, Švica, Italija, Slovenija ...), saj je znanstveno dokazano, da se celice rastlin, ki živijo v visokogorju, hitreje obnavljajo kot celice njihovih sorodnikov, ki rastejo v nižinah. Uporabljajo samo naravne sestavine, brez silikonov in parabenov, ki so najbolj primerne za tip posameznikove kože.

Na prodajnih mestih omogočajo analizo kože s profesionalnim kožnim skenerjem. Vizija Alpstories je preskrbeti vsakega končnega uporabnika z osebnim malim kožnim skenerjem, ki se enostavno poveže z aplikacijo na pametnem telefonu ter jim na podlagi redne analize kože priporoči individualizirane naravne izdelke.

Ogledujejo si tudi britanski trg. Foto: arhiv podjetja

Kozmetiko že prodajajo v Sloveniji in na Hrvaškem, nekaj malega tudi na ruskem trgu, ogledujejo si še britanski trg. »Vendar če se bomo odločili, na trg ne bomo šli sami, ampak s poslovim partnerjem. Kozmetika je eden izmed najbolj konkurenčnih trgov, tako da se majhno zagonsko podjetje, kot smo mi, samo zelo težko uveljavi na trgu, ki ga nadzorujejo predvsem veliki igralci, poleg tega pa so kupci zelo lojalni blagovnim znamkam,« pravi Hubman.