Ime dneva: Čistili bodo tudi na Hrvaškem

Slovenska platforma aprila začne s testiranjem prvega tujega trga. V treh letih želijo postati desna roka gospodinjstev.

Objavljeno
17. marec 2017 19.00
Jan Dobrilovič. Ljubljana, 20. april, 2016.[Jan Dobrilovič,portreti,Beeping,gospodarstvo]
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Slovenska spletna platforma Beeping, ki na enem mestu združuje ponudbo čistilcev, se z aprilom širi v sosednjo Hrvaško. So pa tudi pred sklenitvijo partnerstva z enim največjih svetovnih blagovnih znamk produktov za dom in široko potrošnjo.

Kot pravi direktor in soustanovitelj podjetja Next, ki platformo razvija, Jan Dobrilovič, so Zagreb izbrali zato, ker je ta po njihovih kriterijih ocenjen kot najhitrejša in najcenejša možna širitev, ki jo lahko vodijo centralizirano iz Ljubljane in jim prinaša dodano vrednost.

»Možnosti za širitev v Slovenijo so namreč omejene,« pravi Dobrilovič in dodaja: »Zagreb je milijonsko mesto, trg čiščenja pa je podoben slovenskemu: črni trg, razdrobljen trg, brez cene in standardizacije. To je za nas odlična priložnost, da potrdimo hipoteze iz Ljubljane. Hkrati pa je stopnička do drugih trgov.«

Trg čiščenja domov v Sloveniji in tudi drugje v EU je bil v več kot 90 odstotkih v domeni črnega trga. Pri Beepingu so v tem videli priložnost, da na enem mestu združijo ponudbo čistilcev z urejenim statusom ter željo po dodatnem zaslužku, uporabnikom pa omogočijo priročen sistem, ki brez dodatnih obveznosti in dogovarjanj vpliva na njihovo lažjo organiziranost ter omogoča več prostega časa.

V Sloveniji prek spletne platforme čiščenje opravlja 30 čistilcev, do septembra jih želijo imeti 70. Storitve nudijo v Ljubljani in širši okolici, Mariboru, na Goriškem in v obalnih občinah. Krepili pa bodo še Maribor in Obalo. Več kot 90 odstotkov povpraševanj trenutno prihaja iz osrednjeslovenske regije. Širitev pa poteka po principu ponudbe in povpraševanja. Registriranih uporabnikov spletne platforme je 2500, mesečno rast naročil znaša v povprečju 30 odstotkov, kmalu pa bodo opravili 1000. čiščenje.

V hrvaški prestolnici bodo začeli z ekipo od 10 do 15 beeperjev, kot imenujejo čistilce. V treh mesecih pa jo želijo povečati na 30. Trenutno so sredi izobraževanja izbranih čistilcev, ki poteka preko ljubljanske centrale. »V Ljubljani smo vzpostavili izobraževalno akademijo z moduli, ki jih prilagojene lahko prenašamo naprej na druge trge,« razlaga Dobrilovič in dodaja, da bodo za druge trge iskali tudi lokalne partnerje za prenašanje znanja s področja čiščenja. Vsak beeper sicer vsake dva meseca na izobraževalnem srečanju obnavlja svojo licenco. V kratkem bo tako srečanje na temo komunikacije s stranko.

Led so prebili moški

Platforma je z delovanjem pričela lani pomladi in takrat so bile njihove stranke večinoma moški (75 odstotkov). Danes je ravno obratno. Tipična Beepingova stranka je ženska (67 odstotkov vseh uporabnikov), stara med 30 in 45 let, aktivna, ceni čas, ki ga preživi z družino.

»Poznati želimo naše stranke, zato raziskujemo, kdo so in kaj je zanje pomembno, da lahko temu primerno prilagajamo naš produkt,« poudarja Dobrilovič in nadaljuje: »Prednosti, ki jih moški vidijo na Beepingu so drugačne, kot jih vidijo ženske. Na primer za moške je pomembna hitra odjava, plačilo preko spleta, za ženske pa garancija zadovoljstva, preverba beeperja in podobno,« pravi sogovornik in doda zanimivost, da je njihovem facebook profilu sledi 95 odstotkov žensk.

Ob analizi podatkov, so ugotovili, da je prvi nakup opravil moški, ko se je zadeva izkazala za dobro, pa je vajeti v roke prevzela ženska.

Pomembno je, kako se lotimo reklamacij

Ker garantirajo 100-odstotno zadovoljstvo s storitvijo, nas zanima, kako je z reklamacijami. »Če stranka upravičeno ni zadovoljna s čiščenjem, na primer, da smo kaj pozabili počistiti ali pa ni bilo očiščeno v skladu s standardom, ga beeper opravi ponovno na naš strošek,« razlaga Dobrilovič in dodaja, da reklamacije so bile, ključno pa je, kako se jih lotijo in popravijo.

Spremljajo ocene, ki jih stranke dajo čistilcem, pokličejo stranke za povratne informacije, ki jih tudi posredujejo čistilcem. Vsak mesec naredijo tudi izbor komentarjev strank, ki jih na izobraževanju čistilcev predelajo. »Na ta način izboljšujemo našo storitev,« pravi sogovornik.

Priložnosti v vertikali

Pred letom dni so na trg vstopili preko ponudnikov stanovanj na platformi Airbnb, danes pa ti predstavljajo desetino njihovih strank. V prihodnje se bodo temu segmentu bolj posvetili in tudi prilagodili produkt zanje. »V začetku smo načrtovali, da jih bo več, a smo ugotovili, da morda rešujemo premalo njihovih problemov, hkrati pa je cenovna elastičnost teh kupcev zelo velika. Poleg tega so naš produkt takoj zagrabili posamezniki, pari, družine, z nekoliko nadpovprečnimi dohodki, ki cenijo prosti čas,« pravi Dobrilovič.

Pri Beepingu ciljajo, da bodo v treh letih postali desna roka gospodinjstev v prestolnicah in izbranih mestih širše regije Srednje in Srednje-vzhodne Evrope. Temu primerno bodo dodajali ponudbo drugih storitev. »Ko si zaupanja vreden partner v več desettisoč gospodinjstvih, je možnost vertikalne širitve storitev zelo močna,« zaključi sogovornik.