Ime dneva: Hrano dostavljajo kar s kolesi

Ekipa Ehrana.si: Novi algoritem poskrbi za hitrejšo dostavo in spremljanje v živo. Širili se bodo v jugovzhodno Evropo.

Objavljeno
15. september 2017 20.47
Posodobljeno
16. september 2017 15.00
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin
Ljubljana – Mlado slovensko podjetje Ehrana.si, ki je zasnovalo portal za dostavo hrane na dom, je razvilo nov algoritem in aplikacijo ehrana live. Primerljiv je s tujimi uspešnimi storitvami, kot so Uber Eats, Deliveroo in Foodora.

Do tovrstne odločitve jih je pripeljalo povpraševanje na trgu. Kot pravi direktor podjetja Borut Markelj, pa restavracijam zdaj ne ponujajo le spletnega mehanizma za naročanje hrane na dom, temveč tudi lastne dostavljavce.

Avtorji aplikacije in algoritma so imeli pri razvoju v mislih številne dejavnike, kot so hitrost in točnost dostave ter radij območja dostavljavcev, ki lahko pomembno vplivajo na kakovost dostavljene hrane. »Prav na tem mestu ključno vlogo odigra aplikacija, ki poskrbi za optimalno razporejanje dostavljavcev,« pravi Markelj. Najdaljši čas prevoza obroka od kuhinje do stranke bo znašal 15 minut, kar bodo dosegli z majhnimi razdaljami dostave od restavracij do strank, ki ne bodo presegali dveh kilometrov in pol. Po mnenju ekipe Ehrana bo nova storitev zanimiva predvsem za zaposlene v času kosil, ki s trenutno ponudbo dostave hrane niso zadovoljni oziroma se na dostavne čase ne morejo zanesti.

Restavracija pa z novo storitvijo pridobi nov prodajni kanal in dodatno zapolni zmogljivosti. »Poleg tega restavracija ne nosi nobenih stroškov vzpostavitve dostavne službe, plača le provizijo na dostavljen obrok. Fiksni stroški restavracije so v primerjavi z variabilnimi zelo visoki, zato restavracije z le nekaj dodatnimi dnevnimi naročili naredijo veliko razliko,« razlaga vodja projekta pri Ehrana.si Krištof Horvat.

Ehrana live je sicer namenjena restavracijam, ki še nimajo lastne dostave. V zadnjih mesecih pa se je ekipa že pogovarjala z nekaterimi restavracijami, ki razmišljajo o ukinitvi lastne dostave in priključitvi na sistem e-hrane, ki bi poskrbela za celoten operativni proces, restavracija pa bi se tako lahko usmerila v svojo osnovno dejavnost – pripravo kakovostne hrane.

Spremljanje v živo

Aplikacija uporabnikom omogoča plačilo obroka kar prek spleta, ob dostavi pa hrano le prevzame. Live znak pa mu sporoča, da lahko uporabnik v vsakem trenutku dobi vpogled v stanje naročila – kje je njegov obrok in čez koliko časa ga bo prejel.

Za zdaj storitev ponujajo le v Ljubljani, kjer po središču mesta hrano dostavljajo s kolesi. »V primeru slabega vremena bo dostava opravljena normalno, pri tem se zgledujemo po Pošti Slovenije. Ob res ekstremnih vremenskih razmerah bo dostava onemogočena, stranke pa bodo prejele obvestilo o začasno ustavljeni dostavi,« pravi Horvat.

Glede na število prebivalcev je v Sloveniji Ljubljana edino primerno mesto za tovrstno storitev. Cilj podjetja pa je širitev storitve na trg jugovzhodne Evrope. »Ko bo storitev zaživela pri nas, jo bomo razširili tudi na Balkan, nato pa še na vzhodnoevropske trge,« napoveduje Markelj in dodaja, da mehanizem storitve ni zanimiv le na področju dostave hrane, temveč tudi za uporabo pri ostalih kurirskih storitvah, kjer vidijo še ogromno potenciala.

Nove zaposlitve

Do konca tega leta želijo pridobiti vsaj trideset restavracij, ki bi uporabljale njihovo novo storitev. Načrtujejo pa, da bi ob koncu leta 2020 sodelovali z več kot 30 restavracijami. »Po trenutnih podatkih o naročilih bomo za tako število restavracij potrebovali 50 dostavljavcev. Okoli 80 odstotkov dostavljavcev bomo zaposlili redno za polni delovni čas. Variabilnost naročil pa bomo reševali s študentskim delom,« napoveduje Horvat.

Poslovno idejo je ekipa uresničila s pomočjo sredstev Slovenskega podjetniškega sklada, ki mladim visokotehnološkim podjetjem z možnostjo rasti in odpiranja novih delovnih mest omogoči pridobitev 54.000 evrov zagonskega kapitala.