Ljubljana – Podjetje Doctrina se ukvarja s spletnim izobraževanjem zaposlenih v lekarnah o farmacevtskih izdelkih. Njihove stranke so farmacevtske družbe, uporabniki pa lekarnarji. Poslovni model je poseben, zato se zanj zanimajo tudi že v tujini.
»S kolegom Tomažem sva delala v farmacevtskih podjetjih, kjer smo ugotavljali, da je težava, kako hitro in učinkovito dostopati do zdravnikov. Iz teh razmišljanj sva dobila idejo, da bi se namesto na zdravnike usmerila na farmacevte v lekarnah,« o začetkih govori Jure Pučko. Od tu se je začela razvijati zgodba portala doctrina.si, prek katerega izobražujejo farmacevte o farmacevtskih izdelkih.
Bitka za nove stranke se začne jeseni
Trenutno imajo 1100 uporabnikov od 1500 in 12 strank, farmacevtskih podjetij. Portal so zagnali marca in ker so poleti farmacevtski proračuni na počitnicah, se bitka za nove stranke začne jeseni. Pogledujejo tudi že v tujino, kjer je interes za tovrstni poslovni model velik. »Najprej si želimo nabrati dobro bazo, znanje in izkušnje doma,« pravi Pučko. Trenutno v podjetju delujeta dva in zunanja ekipa, ki sodeluje pri snemanju video vsebin.
»Nas najame farmacevtsko podjetje, ki želi zaposlene v lekarni poučiti o svojem izdelku. Mi posnamemo video, pri čemer za vsebino poskrbi stranka, mi pa za dobro tehnično izvedbo. Stranka pripravi tudi vprašanja, na katera mora farmacevt odgovoriti po ogledu videa. S tem preprečujejo zlorabo in nekako nadzirajo, ali so lekarnarji res pogledali video,« o tem, kako poteka izobraževanje razlaga Pučko. Ob izidu nove video vsebine uporabniki dobijo obvestilo po elektronski pošti, nakar imajo teden dni časa, da si jo ogledajo. Po tem gre posnetek v arhiv, kjer so dostopni vsi videi, a takrat statistike ogledov ne spremljajo več.
Na voljo kadarkoli in kjerkoli
Spletno izobraževanje je dopolnilo obisku strokovnjaka, s to prednostjo, da je na voljo vsem zaposlenim, medtem ko izobraževanje prek strokovnjaka ponavadi poteka le z vodjo lekarne, ki nato naprej posreduje informacije zaposlenim, pravi Pučko. Prek spleta pa zaposleni v lekarnah lahko kjerkoli in kadarkoli dostopajo do znanja.
Statistike ogledov kažejo, da si v povprečju vsebine na spletni strani Doctrine ogleda 60 odstotkov zaposlenih, odvisno od zavoda. »Nekje je obisk zelo dober, ker jih vodstvo k temu spodbuja. Sicer pa na odstotek ogleda vpliva več dejavnikov in naša naloga je, da to povprečje dvignemo,« razlaga Pučko.
Pri izobraževanju zaposlenih v lekarnah o izdelkih so edini, ki to ponujajo na tak način. Drugi ponujajo izobraževanje za bolj strokovne vsebine. »V tujini takega poslovnega modela nismo zaznali, zato je za nas priložnost velika,« pravi Pučko in dodaja: »Če si pravi, si zraven, če ne, te ni.« Sogovornik spomni tudi na razliko med Slovenijo in tujino, kjer zdravnik po navadi napiše na recept učinkovino, farmacevt v lekarni pa se odloči, katero zdravilo bo izdal.