Ime dneva: Magda poskrbi za dnevna opravila starejših

Sistem asistence na daljavo bo nagovarjal izključenost, osamljenost in zapostavljenost starejših.

Objavljeno
20. oktober 2017 18.01
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – V socialnem podjetju Simbioza Genesis verjamejo, da je oskrba starejših prihodnost mladih. Direktorica Ana Pleško pravi, da postajamo dolgoživa družba, starejših ljudi je vse več, premalo pa je aktivne populacije, ki bi poskrbela za njihovo oskrbo. Zato so zasnovali platformo Magda, spletni asistenčni center za pomoč starejšim pri dnevnih opravilih. Sistem asistence na daljavo bo nagovarjal izključenost, osamljenost in zapostavljenost starejših.

»Ideja je nastala kot širitev zgodbe Simbioze, ki izhaja iz vprašanja babice Magde, kaj je www. To je nam, generaciji Y, jasno sporočilo, da v naši družbi obstajajo izpuščene generacije iz digitalne družbe prihodnosti. Tako smo se mladi iz ekipe Simbioza odločili, da na podlagi dosedanjih šestletnih izkušenj združevanja energije mlajših z izkušnjami starejših pripravimo rešitev, ki bo starejšim dalj časa omogočala samostojno življenje na domu v domačem okolju,« o Magdi razlaga Pleškova.

Aplikacija služi kot spletni asistenčni center, ki bo pokrival do 60 odstotkov dnevnih potreb starejših in bo temeljil na preprosti uporabniški izkušnji, prav tako na 24-urnem klicnem centru, ki bo povezal že obstoječe organizacije in produkte partnerjev v celovit sistem asistence na daljavo.

»Dodana vrednost platforme je uporabnost, da končnemu uporabniku omogočimo pregled ponudbe najpomembnejših področij v zvezi s staranjem ter olajšamo naročanje in dostavo izdelkov oziroma storitev, ki jih vsak dan potrebujejo. Prav tako je dodana vrednost tudi za segment kupcev – otrok starejših, ki jim olajšamo skrb za starše in omogočimo, da skupni čas preživljajo kakovostno,« pravi Pleškova.

Izluščili so glavne izzive

Ekipa se je najprej lotila raziskovanja in izluščila glavne izzive Slovenije pri staranju prebivalstva, identificirali so dnevna opravila starejših in njihove vsakodnevne potrebe.

»Izvedeli smo, da je največji izziv neurejena neformalna oskrba za ljudi, ki živijo (sami) doma, med drugim pa je Slovenija po staranju prebivalstva osma država na svetu, kar predstavlja velik izziv za socialni in zdravstveni sistem,« razlaga Pleškova. Pripravili so poslovni načrt in začeli nabor partnerjev.

»Platforma bo vključevala organizacije in že obstoječe produkte partnerjev, ki so vključeni v proces priprave končne storitve, kot jo bo videl končni uporabnik,« pojasni sogovornica.

150.000 evrov za zagon

Zdaj so v fazi razvoja programske rešitve ter intenzivnega iskanja partnerjev in investitorjev. »Za polni zagon rešitve predvidevamo zagonski kapital v več fazah v višini 150.000 evrov. Magda platforma se ekonomsko izplača predvsem zato, ker servisira del populacije, ki je trenutno neustrezno nagovorjen, obenem pa razbremeni aktivni del prebivalstva, ki je v čustveno oziroma finančno obremenjen,« pravi Pleškova.

Načrt financiranja poleg zagonske investicije predvideva še trženje produktov oziroma storitev ter certificiranje »Simbioza priporoča«.

Mednarodni potencial

Izhodiščni trg za platformo Magda je celotna Slovenija, ki služi kot testni poligon aplikacije z mednarodnim potencialom. »Širitev na evropske trge je predvidena v drugem letu delovanja, saj vidimo potencial za širitev v družbeno in ekonomsko podobna okolja, ki imajo enak družbeni izziv hitrega staranja. Naša ciljna skupina se bo po demografskih napovedih občutno povečevala, s čimer se povečuje tudi potencial našemu tržnemu segmentu,« napoveduje Pleškova.

Za končne uporabnike Magde bo večkrat na leto na voljo brezplačno izobraževanje po lokacijah po celi Sloveniji. »Princip tovrstnega izobraževanja temelji na vseslovenskih akcijah Simbioze, kjer bo tudi tukaj potekalo prek medgeneracijskega sodelovanja - mladi bodo učili starejše uporabnike, kako uporabljati platformo z maksimalnim izkoristkom, obenem pa se bo krepilo sodelovanje ter s tem manjšal prepad med mlajšo, digitalno pismeno generacijo in starostniki,« pravi Pleškova.

Svojo idejo so predstavili na sejmu Feel the Future, kamor so prišli po finalnem izboru na natečaju iFEEL start-up 2017. »Sejem nudi odlično priložnost za platformo Magda v smislu promocije širši gospodarski skupnosti (domači in tuji) in privabljanju potencialnih investitorjev in partnerjev, hkrati pa vidimo odlično priložnost tudi v povezovanju iz katerega izhajamo v našem vsakodnevnem delovanju. Prav tako pa tudi predstavitvi socialnega podjetništva gospodarstvu, torej koncept reševanja družbenih izzivov na podjetniški način,« o tem, zakaj so se odločili za prijavo na natečaj pove Pleškova.