Selca – Po petih letih dela v železnikarski Tehtnici, bilo je leta 1991, se je Marko Lotrič odločil za korak k samostojni podjetniški poti. V meroslovju je videl izziv in priložnost. Tako se je pred 21 leti blizu Železnikov začela pisati zgodba o uspešnem družinskem podjetju, ki ima danes 41 zaposlenih.
Na začetku se je bilo treba veliko naučiti, se spominja Marko Lotrič: »Naše podjetje je začelo rasti, ko smo odkupili servis znanega svetovnega proizvajalca tehtnic. Vodja servisa Jože Nograšek je ključno pomagal pri snovanju našega laboratorija za meroslovje, prinesel nam je svoje izkušnje in mi tudi omogočil, da sem se lahko izobraževal v tujini. Z njegovo pomočjo sem se o meroslovju res veliko naučil.«
Marko Lotrič, po izobrazbi elektrotehnik, med pripovedovanjem o uspešnem družinskem podjetju iz Selške doline večkrat poudari, da za vsem, kar so zgradili v dobrih dvajsetih letih, stoji znanje. Prav to besedo uporabi tudi pri odgovoru na vprašanje, kako se njihovo podjetje upira krizi: »Mislim, da je kriza velikokrat zgolj v glavi. Tudi mi se moramo vsak dan sproti odzivati na potrebe trga, kar lahko storimo zgolj zaradi znanja, ki ga imamo. Imamo odlične sodelavke in sodelavce, ki želje in potrebe naših potrošnikov hitro prepoznajo, in dovolj znanja, da te želje lahko uresničimo.«
V zadnjih letih so v podjetju prepoznali priložnost po širjenju v tujino. Svojo mrežo so razpredli na Hrvaško, v Makedonijo, Srbijo ter Bosno in Hercegovino, prek sejmov se poskušajo povezati tudi s partnerji v Italiji, Nemčiji in na Češkem, pravi direktor podjetja Marko Lotrič.
Naš sogovornik pravi, da sodelujejo s približno 4000 podjetji in posamezniki, ki pri svojem delu ne morejo brez znanja, ki ga združuje podjetje Lotričevih. Sodelujejo s pestro paleto poklicev, saj brez strokovnjakov iz Selc ne morejo avtomehaniki, zdravniki in lekarnarji, niti uspešna slovenska podjetja in inštituti. Petnajst odstotkov prihodkov ustvarijo z opravljanjem zakonsko določenih meritev, pravi Marko Lotrič: »Gre za opravljanje tistih meritev, s katerimi se vsak dan srečujemo kot potrošniki, denimo v trgovini, lekarni, na črpalki, pri zdravniku in podobno, a večji del prihodka ustvarimo z opravljanjem tehnoloških meritev. Povedano preprosto, tu gre za iskanje rešitev, ki jih potrebujejo podjetja na poti do boljše kakovosti svojih izdelkov.«
Poleg Marka Lotriča je nepogrešljiv člen podjetja tudi njegova žena Mojca, ki je namestnica direktorja, sin Mitja je eden od treh direktorjev in hkrati namestnik vodje kakovosti, hči Katja pa v podjetju vodi računovodstvo. »Najmlajša hči Maja zdaj hodi v četrti letnik srednje ekonomske šole in že razmišlja o študiju na eni od ekonomskih smeri. Nobenega od otrok nikoli nisva silila k delu v podjetju, a vedno so bili pripravljeni pomagati, poleg tega pa o podjetju že zdaj vedo veliko, saj z njim tako rekoč odraščajo.«
Za konec Marko Lotrič pove še nekaj številk, s katerimi je laboratorij za meroslovje končal lansko poslovno leto: imeli so 2,5 milijona evrov prihodkov, v primerjavi z letom prej so dosegli 21-odstotno rast, dodano vrednost pa so, v primerjavi z letom 2010, povečali za 16 odstotkov.