Finančna nepismenost je poglavitni razlog za večino finančnih problemov posameznikov v sodobnem času. Slovenci si glede na zadnje raziskave na tem področju zaslužimo oceno dve, kar pomeni, da večina Slovencev ne razmišlja o svoji finančni prihodnosti in ima neurejene osebne finance. To je bil povod za razvoj aplikacije 360Finance Guru, za katero stojita finančna svetovalca Miha Urek in Nikola Maljković.
Aplikacija je namenjena vsem posameznikom, od njihove prve zaposlitve naprej pa vse do upokojitve, saj se življenjske okoliščine posameznika skozi čas spreminjajo (sprememba dohodka, nova zaposlitev, poroka, rojstvo otroka, najem kredita, ločitev ...). »Uporabnika želimo spremljati in mu pomagati skozi vse njegove življenjske faze, da bo glede na spremembo njegove življenjske situacije sprejemal pametne finančne odločitve,« pravi Urek. V približno treh tednih delovanja so pritegnili skoraj 2000 uporabnikov.
Urek in Maljković želita na čim bolj enostaven in do uporabnika prijazen način svetovati pri upravljanju lastnih financ. Tako s pomočjo Moje 360 finančne ocene finančno stanje posamezniku postane jasno in pregledno le z nekaj kliki. Konkretne rešitve pa dobi v enem samem obrazcu.
Z interaktivnim testom
V rubriki »Simulacija mojih odločitev« lahko uporabnik izračuna, kaj mora storiti, da bo dosegel na primer želeno pokojnino, študij otroka ali kako bo zaščitil svojo družino. Prejme pa tudi vrsto nasvetov o tem, kako se zavarovati, koliko privarčevati in podobno. Poleg tega pa ima tudi dostop do knjižnice znanja, ki med drugim vsebuje videointervjuje z vrhunskimi slovenskimi športniki, kot so Anže Kopitar, Peter Prevc, bNesterović, Primož Kozmus, Jan Muršak, Iztok Čop, Primož Peterka in Aljaž Pegan.
»360 finančno oceno smo razvili na podlagi dolgoletnih izkušenj na področju svetovanja in upravljanja osebnih financ. Nasvet, ki ga bo uporabnik prejel, poganja inovativen, kompleksen in avtorsko zaščiten algoritem, ki temelji na strokovnih standardih finančne industrije ter številnih raziskavah in študijah,« pravi Urek.
Finančno izobraževanje
Razvoj so financirali z lastnimi sredstvi, kot pravi Urek, pa je bil ogromen vložek predvsem v delu in času sodelujoče ekipe.
V začetku delovanja niso usmerjeni v monetizacijo produkta, ampak v izpostavljanje pomembnosti finančne pismenosti in v finančno izobraževanje Slovencev. Monetizacijo pa imajo v načrtu ob širitvi na evropske trge z neposredno integracijo naložbenih in zavarovalnih produktov.
Naši cilji so ambiciozni, napoveduje Urek. »Aplikacijo v beta fazi smo lansirali v Sloveniji, ker želimo najprej to znanje deliti na domačem trgu in najprej Slovencem omogočiti dostop do novega načina spremljanja njihovih osebnih financ. Na tej točki so nam predvsem pomembne povratne informacije uporabnikov, saj si želimo izboljšati uporabniško izkušnjo. V drugi fazi merimo na evropski trg, a se pri tem ne omejujemo. Svet je velik,« dodaja.
Aplikacija in predvsem algoritmi v ozadju so razviti do potankosti, zato spremembe ob vstopu na nove trge ne bodo potrebne, razen iz vidika različne zakonodaje in statističnih podatkov glede na posamezne države.