Ime dneva: Mija Lorbek, Uniki

Direktorica podjetja Uniki Lorbkova pravi, so jim pri prodoru v tujino veliko pomagali kar tamkajšnji podjetniki.

Objavljeno
10. december 2013 15.35
lvu/mija lorbek
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Ljubljana - Slovensko znanje ima po besedah izvršne direktorice podjetja Uniki Mije Lorbek v tujini velik ugled, težave pa imamo pri prodaji svojih zamisli. Za unikijevce to ne velja, saj imajo prodajni pisarni v New Yorku in Londonu, del razvoja pa na Švedskem. Kot pravi Lorbkova, so jim pri prodoru v tujino veliko pomagali kar tamkajšnji podjetniki.

Osnovna storitev podjetja je kreativna prostorska predstavitev multimedijskih vsebin, ki reagirajo na gibanje uporabnikov (zaslon, odziven na gibanje), uporabna predvsem za marketing, prireditve, notranje oblikovanje, izobraževanje in muzeje. Ponosni pa so tudi na drugo mesto na univerzitetnem tekmovanju Unica v Parizu 2009 in na finale drugega SeedCampa v Londonu leta 2008.

Zakaj del vašega razvoja poteka v tujini?

Večina razvoja poteka v Sloveniji, nekaj pa ga je tudi na tujem. Vzrok je preprosto ta, da so znanja, ki jih združujejo naši produkti, precej specializirana, zato najboljše iščemo tudi v tujini. Tim sodelavcev je mednaroden, zato je organizacija precej fleksibilna.

Kako je s konkurenco na trgu in od kod prihaja?

Trenutno je trg intiutivnih medijev in gibalnih vmesnikov šele v nastanku, tako da je konkurenca zelo razdrobljena. Obstajajo zelo zanimive rešitve, ki pa so posamične, redkokdo ponuja celotno rešitev, ki vključuje vse, od meritve podatkov, spletnega spreminjanja do kombiniranja različnih tehnologij. Od teh, ki ponujamo celostno rešitev, ki se lahko prilagodi celostni podobi, nas je zelo malo. Večina konkurentov prihaja iz ZDA in Evrope pa tudi na Japonskem so kar dobri. Mi smo programsko opremo zasnovali tako, da je zelo prilagodljiva.

Kaj pa finance, kako se financirate?

Večinoma iz prodaje, nekaj pa tudi iz domačih razvojnih razpisov. Prodajati smo začeli že takoj ob ustanovitvi podjetja, ker verjamemo, da si lahko uspešen le, če imaš dober produkt, ki ga ljudje potrebujejo. Smo podjetniki, ki si želimo uspešno podjetje, zato ga ne izčrpavamo z nekimi velikimi investicijami in plačami. Večino vlagamo naprej v razvoj.

Na poti podjetništva ste verjetno naleteli tudi na kakšne probleme?


Problemom raje rečemo izzivi. Vsako kritiko, neuspeh je treba jemati kot del krivulje učenja, kot priložnost za izboljšanje. Kadar smo v sodelovanju s partnerji, agencijami, opazili ali bili opozorjeni na možnost za izboljšanje, smo to tudi naredili. To je dokaj sodoben model ustvarjanja produktov, ki ga je veliko uporabljal Google, ko je najprej izdal beta različico produkta, nato pa z upoštevanjem pripomb uporabnikov izdelal njegovo izboljšano različico.

Torej ideje za svoje produkte dobivate na trgu?


Za inkrementalne inovacije, izboljšave, dobivamo ideje na trgu, radikalne, nove pa izhajajo iz našega brainstorminga in raziskovanja. Teorija in praksa sta namreč pokazali, da ljudje še ne vedo, kaj potrebujejo, zato moraš biti korak pred njimi. Znan je primer Sonyjevega walkmana ali pa vizionarskih inovacij Steva Jobsa.