Ime dneva: OptiBar lajša komunikacijo med gostinci in dobavitelji

Na trgu še ni tako celovitega in preprostega sistema. »Smo prvi z novim konceptom,« pravijo v ekipi OptiBara.

Objavljeno
26. maj 2017 19.01
jsu/Kuhanje kave
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Ekipa Optibara je razvila spletno in mobilno platformo, ki gostincem in njihovim dobaviteljem lajša vsakdanjik. Ponujajo orodja za optimizacijo delovanja lokala za gostince in orodja za optimizacijo dela z lokali za dobavitelje.

»Številni ljudje se spustijo v gostinstvo, češ, 'to pa ja zna vsak', a se večina srečuje z neučinkovitim vodenjem. Na primer: že samo slabo delo z ljudmi vodi do izjemno visoke fluktuacije, 60 odstotkov pa jih propade v enem letu,« razlaga soustanovitelj podjetja Dean Habuš. To pa je velik komunikacijski izziv za dobavitelje, saj pogosto ne vedo, koliko kupcev potencialno imajo. »Problem komunikacije in slabega nadzora nad distribucijsko oziroma marketinško mrežo pa vodi v zelo majhno zadovoljstvo z dobavitelji,« o začaranem krogu pove Habuš.

Tako v OptiBaru gostincem s svojo rešitvijo omogočajo bolj učinkovito interno komuniciranje, ponujajo orodja za lažje usklajevanje urnikov dela in virtualno usposabljanje.

»Ponujamo učinkovito šolanje zaposlenih, ki je hkrati dobra rešitev za dobavitelje. Šolanje za pripravo dobre kave bi ponudnika kave na sedanji način lahko stalo več kot milijon evrov,« pravi Habuš in dodaja: »Gostincem damo tudi možnost spremljanja najnižjih cen na enem mestu in s tem možnost za povečanje vsakodnevnega dobička.«

Na finalu izbora za najboljši startup v Sloveniji. Levo Dean Habuš. Foto: arhiv podjetja

Po drugi strani pa dobaviteljem odprejo učinkovit dvosmerni komunikacijski kanal, prek katerega lahko spremljajo odzive in komunicirajo z gostinci ter nadzorujejo svojo distribucijsko oziroma marketinško mrežo.

»Med drugim jim omogočamo stroškovno in časovno učinkovito komunikacijsko oziroma marketinško rešitev, na primer za lansiranje novih produktov, boljši nadzor nad distribucijsko oziroma marketinško mrežo pa dobijo s povratnimi informacijami lokalov v realnem času. Z izzivi lahko motivirajo zaposlene v lokalih, da ti postanejo njihovi ambasadorji blagovne znamke,« razlaga Habuš.

Ideja za OptiBar je nastala iz lastnih izkušenj. Dean je s svojim prvim podjetjem podpisal strateško partnerstvo z večjim regionalnim podjetjem iz gostinstva in distribucije. Na podlagi sodelovanja in spremljanja poslovanja gostinskih lokalov pa je zaznal dodatne težave, ki sta jih s soustanoviteljem Jako prevedla v novo poslovno priložnost.

S strateškim partnerjem do več strank

Ekipa zdaj razvija produkt ter optimizira vrednosti za lokale in zaposlene v njih. Sodelujejo z več lokali in se aktivno dogovarjajo z dobavitelji. »Dokazali smo, da imamo pravo rešitev, tako imenovani problem-solution fit, a nas čaka še veliko dela,« pravi Dean. Usmerjeni so predvsem v pridobivanje odzivov lokalov in dobaviteljev.

»Vrednost OptiBara želimo najprej potrditi v Sloveniji in se potem postopoma širiti v tujino,« napoveduje. Finančnih investitorjev ne iščejo, želijo pa si strateškega partnerja, s katerim bi hitreje dosegli več lokalov. Aktivno se pogovarjajo tudi z nekaj regionalnimi in globalnimi podjetji. S svojo idejo pa so se optibarovci uvrstili tudi v letošnji finalni izbor za nagrado slovenski startup leta.

Njihova prednost je razumevanje posla

Na trgu še ni tako celovitega in preprostega sistema, kot je OptiBar. »Smo prvi z novim konceptom,« o konkurenci pove Habuš in nadaljuje: »Zaradi naše mreže in vpetosti ter razumevanja gostinskega posla imamo zelo dobro izhodišče. Ker se znamo postaviti v njihovo kožo (s panogo imamo izkušnje z različnih zornih kotov), verjamemo, da lahko naredimo vrhunsko uporabniško izkušnjo in storitev, ki različnim podjetjem prinaša veliko vrednost.«