Ljubljana – Šport na klik je platforma, ki z bazo ponudnikov za rekreacijo želi spodbuditi h gibanju, hkrati pa ponudnikom prinaša nove stranke. Kot pravi soustanovitelj Jure Cerar, je njihovo poslanstvo spraviti ljudi s kavča.
Znotraj njihovega produkta delujejo tri znamke. S Športom na klik motivirajo uporabnike, da so čim bolj aktivni, da se držijo zdravega življenjskega sloga. Pomagajo jim pri prvem koraku do izbire prave vadbe.
Znamka Študentska vadba je usmerjena na mlade. »Če nam že pri mladih uspe zgraditi zdrave navade in odstraniti največjo oviro, ceno, se izkaže, da imajo kot odrasli manj težav in je zanje šport sestavni del vsakdana,« razlaga Cerar.
Tretja zgodba pa je Vitalno podjetje, s čimer skušajo spodbuditi podjetja, da več vlagajo v zdrav življenjski slog zaposlenih. »Prebivalstvo se vse bolj stara, tudi upokojitvena starost se premika navzgor in podjetja niso pripravljena na to, da bodo imela kar naenkrat polovico zaposlenih starejših od 40, 50 let,« razlaga Cerar in dodaja, da mora biti vodstvo tisto, ki da jasno sporočilo, da je zdravje zaposlenih pomembno.
Brez zunanjih virov ne bi šlo
V sistemu imajo več kot 200 športnih aktivnosti. Tako lahko vsak najde nekaj zase. »Izbira mora biti dovolj široka in cena dostopna, da lahko vsakdo razišče, kaj je tisto, kar ga veseli,« meni Cerar. Sistem so začeli razvijati zase, da bi prišli do ugodnejše vadbe. Zakupili so termine in se z znanci organizirali, da so jih vsi lahko uporabljali. Ko se je po priporočilu razvedelo zanje, so pridobili 500 strank, ki so lahko obiskovale vadbe v šestih centrih v Ljubljani. Vso evidenco so opravljali ročno, nato so spisali program za sistem, ki je prevzel delo namesto njih.
»Po nekaj letih in po tem, ko smo šli skozi dva pospeševalna programa in dobili 50.000 evrov iz razpisa Slovenskega podjetniškega sklada (SPS), imamo sistem, ki ni samo prilagojen Sloveniji in pokriva več kot 70 kategorij športa, ampak se prilagajamo vsaki stranki posebej,« razlaga Cerar in dodaja, da jim brez zunanjih virov, SPS in Tehnološkega parka Ljubljana ne bi uspelo. V štirih letih so v razvoj sistema vložili skoraj 100.000 evrov.
»Osebni pristop je najbolj pomemben,« pravi Cerar in dodaja: »Treba je graditi odnose s ponudniki in uporabniki, sicer propadeš. Prav osebni stik nam je omogočil, da smo še vedno tu, da rastemo, se razvijamo in inoviramo,« poudarja Cerar.
Zmanjšajo administracijo
Centrom ponujajo različne pakete, osnovni so brezplačni, napredne, ki vključujejo še marketing, SMS-sisteme ipd. pa zaračunajo. Poleg tega poberejo tudi provizijo od obiska.
Celoten del iskanja pravih strank, usklajevanje terminov, plačilo, rezervacije, informacije, podporo prevzamejo oni. »Center tako dobi stranko, ki ima vse že urejeno in se lahko stoodstotno posveti temu, da se stranka v centru dobro počuti, da je storitev dobra,« razlaga Cerar in dodaja, da so nekje vmes, med stranko in športnim centrom.
»Po eni strani gledamo na interese športnih ponudnikov, da jim zapolnimo termine, pomagamo do novih strank, jim uredimo administracijo, po drugi pa se za naše uporabnike pogajamo za čim boljše cene. Še vedno je denar za marsikoga ovira,« pravi. Tako so za mlade dosegli, da je zanje večina centrov opustila prvo članarino. Poleg tega so zanje cene obiska nižje do 60 odstotkov.
V zadnjem letu so naredili nekaj velikih korakov naprej pri motivaciji za rekreacijo. Združili so svojo bazo 180 ponudnikov s sistemom, ki ga ima zagonsko podjetje Semaforum. Prek tega se uporabniki lahko povezujejo, iščejo družbo za rekreacijo, člane za ekipe, soplesalce, soigralce. V bazi imajo 24.000 uporabnikov, okoli 10.000 jih je aktivnih. To pomeni, da imamo še veliko zaloge za motivacijo.
Prihodnji mesec bodo začeli program Motivator- motiviranec, v katerem bodo izkušeni uporabniki brezplačno delili nasvete in motivirali ljudi za rekreacijo. Prek Semaforumovega omrežja bodo delili svoje proste termine, kdaj so razpoložljivi za vadbo.
Želeli so v Avstrijo in Nemčijo
Do jeseni bodo testirali tudi nekaj ciljnih tujih trgov, med katerimi so Milano, Trst, Dunaj in Celovec. O širitvi v tujino pa Cerar pravi: »Najprej smo želeli v Avstrijo in Nemčijo. Hitro smo ugotovili, da 200.000 evrov, kolikor smo jih želeli dobiti od investitorja, ne bi bilo dovolj. Ubrali smo drugačno pot. Prek partnerstva s Semaforumom delamo na tem, da bi sistem povezovanja razširili po Evropi, mi pa sledimo s ponudniki.«
V tujino se bodo širili tudi prek programa za podjetja. »V štirih letih smo se naučili, kako mora proces potekati, da imamo vse stroške pokrite, da nam ni treba vlagati milijonskih vsot v nov trg, ampak, da služimo od prvega dne in da centru od prvega dne zagotovimo stranke,« zatrjuje sogovornik.
V tujini je kar nekaj močnih konkurentov, a kot pravi Cerar gledajo, kaj bodo ti potrebovali čez leto, dve, tri. »Imamo par let naskoka, dovolj dobro poznamo panogo, da lahko delamo nadgradnjo,« končuje sogovornik.