Ljubljana – Marsikdo se je verjetno že srečal s težavo, ko v gostinskem lokalu ni imel kam odvreči žvečilnega gumija. Prav iz te nevšečnosti je nastal namizni košek Gumbin, ki ga je skupaj z bratom zasnoval Domen Novak.
Domen je z leti postal že kar nervozen, ko je bilo prvo ženino vprašanje, ko sta se usedla za mizo v gostinskem lokalu, kam z žvečilnim gumijem. Odločil se je poiskati rešitev in idejo zaupal bratu Jerneju, ki je oblikovalec. Tako je nastal prototip za dizajnerski košek, ki ga že uporabljajo po nekaterih gostinskih lokalih v Sloveniji. »Pri nas je težko začeti z novimi produkti, ki jih nihče še ne pozna, o katerih nihče ni nikoli razmišljal. Mi smo se z našim produktom najprej obrnili na gostince, ker smo tudi sami verjeli, da je pri njih potreba za to največja. Odziv je bil odličen,« začetek prodaje gumbinov opisuje Anja Žibert, ki v ekipi skrbi za stike z javnostjo. Kasneje se je pokazalo, da je interes za koške tudi med fizičnimi osebami in poslovneži. Tako so se odločili, da gumbine fizičnim osebam ponudijo v spletni trgovini s slovenskimi izdelki Slovenika.eu. Prav tako so koški lahko poslovno darilo, ki ga tržijo kot ekološko darilo.
Po spletu naključij so zgodbo razširili v Dubaj. »Dobili smo kontakt, prek katerega smo v ZAE poslali pozlačen promocijski vzorec. Odziv je bil presenetljivo dober. Z avgustom bomo tam začeli promocijo prek našega zastopnika,« razlaga Žibertova. Pozlato koška je zanje naredila Zlatarna Celje.
Požveči, zavij, odvrzi
Ekipa petih dela v Gumbinu v prostem času, saj so vsi zaposleni drugje. Le tako so lahko financirali razvoj. A kot pravi Žibertova, brez investitorja, podjetja Koval, Gumbina ne bi bilo. »Prepoznali so njegov potencial in investirali v celoten proizvodni proces. Tako koške zdaj proizvajamo serijsko in jih imamo v zalogi tudi za večje kupce,« razlaga Žibertova in dodaja, da želijo s sodelovanjem s Kovalom zgodbo razvijati še naprej.
Košek sestavlja kupola, kamor se odvrže žvečilni gumi, srednji del, kjer se ti zbirajo, in spodnji del, ki vsebuje lističe, v katere žvečilni gumi zavijemo. Osnovni namen lističev je bilo oglaševanje, saj se jih lahko potiska z raznimi sporočili, prav tako je lahko potiskan sam košek. Gostinec se sam odloči, kakšen gumbin bi imel, tako bo imel kmalu ljubljanski hotel Union potiskane s svojim logotipom. »Ugotavljamo, da je približno polovica takšnih, ki bi želeli imeti lističe s svojimi oglasnimi sporočili oziroma logotipi. Lahko pa so oglasi tudi zunanji, od drugih podjetij,« razlaga Žibertova.
Iz čigumija nastane uporaben material
Njihov investitor, podjetje Koval, je zelo aktiven na Nizozemskem, kjer so našli že nekaj interesentov, ki bi želeli postati zastopniki za gumbin na Nizozemskem. Pogovori še potekajo. »Oziramo se vsepovsod, a najprej bi radi čim bolje pokrili domači trg,« pravi Žibertova. S prodajo želijo pokriti stroške in s časom tudi koga zaposliti. Razmišljali so že o izboljšavah in novih produktih. »Na katerikoli razpis smo se doma prijavili, nismo bili izbrani, saj večinoma dajo prednost IT-rešitvam. Težko je najti neko finančno podporo za rešitve, ki niso z IT-področja, a lahko pozitivno vplivajo na okolje in delovna mesta,« razočarano pravi Žibertova.
V prihodnosti bodo še naprej razmišljali o žvečilnih gumijih in se usmerili v to, kje vse bi bil gumbin uporaben. Zanima jih tudi zgodba z recikliranjem, saj so navezali stik s podjetjem Gumdrop iz Velike Britanije, ki edini na svetu reciklirajo žvečilne gumije, material, ki iz njih nastane, pa ima široko uporabo.