Ime dneva: Strast žene človeka naprej in ga dela drugačnega

V podjetju D.I.F.F. združujejo drugačne ljudi, ki jim pomagajo oblikovati očala. Izdelke prodajajo v 16 državah.

Objavljeno
26. junij 2015 16.15
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Ljubljana – Podjetje D.I.F.F. in njihova blagovna znamka Different je drugačno, kar nakazuje že ime. Njihov glavni produkt so očala vseh vrst, ki jih oblikujejo doma in izdelujejo v sosednji Italiji, saj so tam najboljši mojstri te obrti. V svoji ekipi želijo imeti ljudi, ki so pripravljeni tvegati.

Zgodba je nastala, ko sta se pred petimi leti na smučanju srečala Koprčana, poklicni deskar Tine Slabe in smučarski učitelj Tomaž Bertok. Oba sta bila ravno v fazi, ko sta se odločala, kako naprej, našla sta skupne interese in spoznala, da ju druži ista filozofija, ter kakšno leto zatem ustanovila podjetje D.I.F.F.

»Najprej smo postavili znamko in filozofijo, ki jo spremlja, nato smo izbrali produkt, s katerim bomo to izražali,« o začetkih razlaga Tomaž Bertok. Očala so izbrali zato, ker z njimi lahko izražaš drugačnost. Poleg tega jih ponavadi najprej opazimo na človeku, ko ga pogledamo v oči.

V ospredju je filozofija, ne produkt

Optični trg sicer obvladujejo giganti, Different pa je po besedah Bertoka drugačen, ker v ospredje ne postavlja produkta, ampak zgodbo in filozofijo znamke. »To pomeni, da smo danes v panogi očal, jutri pa bi nas lahko našli tudi v kateri drugi,« razlaga Bertok in o filozofiji znamke pove: »Na prvo mesto postavljamo navadnega človeka in drugačnost pri ljudeh ter to spodbujamo. Za nas je Different človek, ki ima strast in je zaradi nje pripravljen spremeni način svojega življenja. Je odprte glave, je nekdo, ki vidi stvari, ki jih drugi ne vidijo.« Prepričani so, da je strast tista, ki spreminja svet, ki žene človeka naprej in ga dela drugačnega. Ustvariti želijo skupnost, ki združuje drugače misleče ljudi z različnih področij in koncev sveta. Med njimi so glasbeniki, športniki, študenti, navadni ljudje.

Eden izmed materialov, ki jih uporabljajo pri svojih izdelkih, je les. »S Tinetom sva si na začetku zamislila, da bi to drugačnost lahko izrazili z lesom. Zato smo se odločili, da bomo delali lesena očala, a sva pozneje ugotovila, da nisva edina. Že kar nekaj ljudi oziroma podjetij jih izdeluje,« pravi Bertok in dodaja, da so lesena očala le eden izmed njihovih izdelkov. V prihodnje jim bodo dodali še kaj, saj se že ukvarjajo z novo idejo, ki pa še ni zrela za objavo.

Ker želijo povezati čim več strastnih ljudi in jih poslušati, linije očal nastajajo tudi z njihovo pomočjo. Tako veliko modelov poimenujejo kar po članih skupnosti. »Marketing med ljudmi je za nas zelo pomemben,« pravi Bertok.

Verjamejo v mlade

Podjetje svoje izdelke prodaja v 16 držav. Ožjo ekipo sestavlja sedem zaposlenih, imajo pa tudi zunanje sodelavce doma in v tujini. »V nekaterih državah imamo partnerje oziroma distributerje, v drugih delamo po agentih ali pa sami na sejmih,« pojasnjuje Bertok. Trenutno so pred nekaj organizacijskimi spremembami. Tako bo vsa komunikacija v zvezi z znamko potekala iz Milana, kjer imajo svojega sodelavca. »V ekipi želimo imeti sodelavce, ki so pripravljeni iti v višjo ligo. Ne želimo si povprečnih ljudi, ampak tiste, ki so pripravljeni delati razliko, ki so pripravljeni tvegati. Verjamemo v mlade, zato smo tudi sodelovali na hitrih zmenkih, ki jih je pred kratkim pripravila Univerza v Ljubljani, in srečali nekaj ljudi, ki bi bili lahko naši bodoči sodelavci. Sodelujemo tudi s študenti oblikovanja iz Milana,« o tem, kakšne sodelavce in kje jih iščejo, razlaga Bertok.