Ljubljana – V zagonskem podjetju Cashila so razvili platformo za plačevanje z bitnimi kovanci. »Zanimala naju je ta panoga, zato sva iskala produkt, ki bo takoj zanimiv za uporabnike in bo ustvarjal prihodek,« razlaga Tim Mitja Žagar, ki je pred časom z drugo ekipo že uspešno postavil iskalnik Odpiralni časi.
Cashila je »prostor« za plačevanje računov z bitcoini oziroma deluje kot spletna banka za plačevanje s to valuto. »Omogočamo takojšnje izplačilo bitcoinov in s tem smo boljši in hitrejši od menjalnic, kjer moraš že imeti na trgovalnem računu bitcoine, da jih lahko prodaš, in jih nakazati na svojo banko, pri nas pa to ni potrebno,« razlaga Žagar.
Plačevanje s cashilo deluje tako, da uporabnik vnese podatke o plačilu, skenira kodo QR in prenese bitne kovance na cashilo, ki te spremeni v evre in jih nakaže na račun, zapisan v plačilu. Cashila pri tem pobere odstotno provizijo. »Produkt za plačevanje računov razvijamo tako, da je plačilo kar se da najlaže, brez pretipkavanja računov in podobnega,« pravi Žagar.
Za svoje delovanje so potrebovali bančno licenco, ki so jo pred kratkim dobili pri centralni banki v Pragi in postali prvo bitcoin podjetje, registrirano kot finančna ustanova. Licenca jim omogoča delovanje v vseh državah EU, v območju SEPA. »Iskali smo najboljšo zakonodajo za naš produkt, kjer bi bil regulator dovolj odprt. Tako je naše podjetje češko,« o tem, kako so pristali v Pragi razlaga Jani Valjavec in ob tem razloži, da bi po slovenski zakonodaji morali verifikacijo uporabnikov opravljati fizično, kar pa je zanje praktično nemogoče, saj imajo stranke po vsej Evropi.
Brez neposredne konkurence
Neposredne konkurence Cashila nima, seveda pa lahko po daljši poti prav tako plačujete položnice z bitcoini. »Mi smo z licenco skrajšali pot menjave bitcoinov v evre,« pravi Žagar. In kdo so njihove stranke? »Napadamo posebno skupino ljudi, ki ima bitcoine: tiste, ki imajo bodisi prihodke v bitcoinih bodisi so rudarili bitcoine, ali pa so jih kupili, ko so bili cenejši,« odgovarja.
Uporaba bitnih kovancev za plačevanje računov je še v začetku, saj manjkajo podobne storitve, kot je Cashila, ki bi bile zanimive za končne uporabnike. »Bitcoin bo imel svoje mesto v finančnem svetu, a verjetno se tako, kot se uporablja danes, čez deset let ne bo,« meni Žagar.
Valjavec in Žagar sta Cashilo zagnala z lastnimi sredstvi, tako kot to počne večina zagonskih podjetij. Relativno hitro jima je uspelo pritegniti tudi investitorja, saj je lani vanje bolgarski Launchub vložil 100.000 evrov. To je bilo dovolj za razvoj produkta, njegovo nadgradnjo in pridobitev bančne licence. Za nadaljnjo fazo potrebujejo novo investicijo, ki jo bo vodil obstoječi glavni investitor, ki bo prispeval približno polovico potrebnih sredstev.
Ekipo trenutno sestavljajo štirje, a se bo povečala, saj potrebujejo še kakega razvojnika in nekoga za nadzor nad transakcijami. Ker praktično orjejo ledino, je težko priti do izkušenih kadrov, a vsega se da naučiti, pravita sogovornika.