Ime dneva: Tudi slepi lahko uporabljajo zaslon na dotik

Feelif je učni pripomoček za slepe in slabovidne, s katerim lahko na standardnem ekranu na dotik čutijo oblike.

Objavljeno
10. junij 2016 19.05
Željko Khermayer in njegova inovacija iz podjetja 4WEB,Ljubljana Slovenija 30.05.2016 [Portret]
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – S tehnologijo Feelif lahko slepi občutijo oblike na zaslonu na dotik. Razvili so jo v visokotehnološkem podjetju, katerega cilj je slepim in slabovidnim približati informacije, ki so v digitalni obliki. Za svojo invencijo so vložili dva patenta in prejeli že nekaj nagrad.

»Feelif je učni pripomoček za slepe in slabovidne, s katerim lahko na standardnem zaslonu na dotik čutijo oblike,« razlaga inovator Željko Khermayer in nadaljuje: »Pravzaprav pa je Feelif platforma, ki na eni strani angažira učitelje, da lahko pripravijo vsebino, na drugi pa slepi učenci vsebino lahko uporabljajo, na primer rešijo nalogo iz geometrije. Prav tako lahko slepi sami ustvarjajo vsebine.«

Kako deluje? Na zaslon namestimo posebno mrežico, s čimer ta dobi relief, tako slepa oseba ve, koliko luknjic se je s prsti premaknila v levo ali desno, gor ali dol. Naprava mu pri tem z zvokom, vibracijo sporoča, kaj se nahaja pod prstom. Prav tako bo v barvah, kar bo primerno za slabovidne.

Iskal je boljšo rešitev za gluhoslepe

Idejo je Željko Khermayer dobil ob gledanju oddaje o gluhoslepih v Sloveniji. »Takrat sem videl, da je tehnologija, s katero lahko komunicirajo s svetom, zelo draga. Tega kar nisem mogel verjeti, zato sem se odločil, da poiščem cenejši način,« razlaga. Tako je najprej prišla ideja za komunikator za gluhoslepe.

»V procesu razvoja produkta pa smo ugotovili, da je zanimanje investitorjev za takšen produkt majhno, saj je ciljna skupina težko dosegljiva. Noben proizvajalec ne izdeluje samo izdelke za gluhoslepe, ki jih je na svetu dva milijona. Ob nekem kosilu pa smo prišli do tega, da je tehnologija, ki jo razvijamo, uporabna za slepe ljudi. Tako je nastal Feelif,« razlaga Khermayer. Trg zanj je 250-milijonski, razviti so distribucijski kanali, investitorji so zainteresirani. »Najbolj ključno pa je, da so bili nad rešitvijo navdušeni učitelji, otroci in njihovi starši,« poudarja sogovornik.

Partnerji v Nemčiji, Avstriji in na Japonskem

V Feelifu sodelujejo z Zavodom za slepo in slabovidno mladino v Ljubljani, imajo partnerje v Nemčiji, Avstriji in na Japonskem. Za zdaj v svojo zgodbo ne bodo vključili investitorjev, saj čakajo na sredstva iz razpisa, ki bi jim omogočila v pol leta razviti bralnik Feelif lite in nekaj vsebin.

Sledili bodo še Feelif creator, s katerim bodo lahko slepi ustvarjali vsebine, Feelif desk, ki je namenjen videčim za kreiranje vsebin, in Feelif play, to pa je platforma, ki vse to združuje. Prek nje bo mogoče deliti vsebine. »Namen tega je, da pridemo do čim več kakovostnih vsebin, ki bodo ljudem pomagale in ne bodo več omejene na Braillovo vrstico,« pravi Khermayer.

Feelif je zmagal na turnirju socialnih inovacij v Sloveniji in se uvrstili v finale evropskega tekmovanja, ki ga organizira EIB. Končno tekmovanje bo oktobra v Ljubljani. Poleg tega so bili tudi finalisti letošnjega tekmovanja za najperspektivnejše zagonsko podjetje. Khermayer se je lani udeležil programa v dunajskem pospeševalniku Impact Hub. Projekt je bil izbran med tri najboljše iz programa, predstavil ga je tudi tamkajšnjim investitorjem, ki so še zainteresirani za investicijo.