Ime dneva: Z igro do pospravljenega doma

Ideja o aplikaciji za komunikacijo pri hišnih opravilih je bila izbrana za najboljšo. Preizkusile jo bodo mame v ZDA.

Objavljeno
06. november 2015 19.43
Ekipa Homey. Ljubljana, 4. november, 2015.[Homey,ekipe,podjetja,gospodarstvo]
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Ekipa, ki se je oktobra priključila drugemu programu v pospeševalniku ABC, razvija mobilno aplikacijo Homey, ki družine na zabaven način pritegne k opravljanju hišnih opravil. Pred kratkim so z idejo v Lizboni slavili na tekmovanju za najboljšo IKT poslovno idejo.

Aplikacija omogoča komunikacijo pri hišnih opravilih s pomočjo fotografij. »Če nekdo pride domov in opazi razmetano sobo, jo slika in določi opravila drugemu članu. Ko ta pospravi, slika rezultat. Aplikacija bo vsebovala tudi sistem igre, v kateri bo vsak član nagrajen za svoja opravila, objavljena bo tudi lestvica najboljših in podobno,« razlaga soustanovitelj in direktor Sašo Pompe.

Kljub povabilom iz tujine ostajamo doma

Zamisel za razvoj aplikacije prihaja iz lastne izkušnje, saj so med sostanovalci vedno prepiri, kdo je in kdaj kaj počistil, kdo je umazal itd. Ob iskanju primerne aplikacije, ki bi to reševala, niso bili uspešni, zato so se odločili razviti svojo.

Pridružili so se poletni šoli CREA, ki sta jo organizirali Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) in Fakulteta za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani (UL FRI), in se kot eni od zmagovalcev udeležili največje evropske konference na področju informacijsko-komunikacijskih tehnologij ICT Innovate, Connect, Transform v Lizboni. V okviru konference so tekmovali za najboljšo IKT poslovno idejo in med 12 najboljšimi start-up ekipami iz šestih držav najbolj prepričali 14-člansko komisijo v sestavi investitorjev, predstavnikov podpornih okolij in partnerskih držav. »Spoznali smo tudi nekaj investitorjev, tujih inkubatorjev in dobili nekaj povabil, da bi se jim pridružili, a bomo za zdaj ostali v Sloveniji,« o tem, kaj po zmagi, pove Pompe.

Aplikacija Homey je v zdaj v zaprti beti, kar pomeni, da se morajo uporabniki prijaviti prek spletne strani, če jo želijo testirati. »Ni še čisto dokončana, saj jo glede na odzive testnih uporabnikov še izboljšujemo in odpravljamo napake,« pravi Pompe. Javno bo dostopna decembra, a še ne bo imela vseh funkcionalnosti. Sistem igre bodo dodali prihodnje leto, bo pa omogočena vsa komunikacija s fotografijami, določanje opravil, sodelovanje članov, zgodovina posameznega opravila ali člana itd.

Najprej si želijo doseči čim več uporabnikov. Za monetizacijo pa imajo več možnosti, od plačljivih vsebin (na primer pet korakov, kako očistim vodni kamen) znotraj aplikacije, prikazovanja oglasov, povezovanja z večjim podjetjem, ki se ukvarja z nečem, povezanim s hišnimi opravili, do kuponov za igre.

Mame v ZDA jo želijo preizkusiti

Na začetku se bodo usmerili na družine in globalni trg, saj so ob raziskovanju ciljnih skupin uporabnikov ugotovili, da so mame tiste, ki opravijo večino hišnih opravil, ostali družinski člani pomagajo malo ali nič. »Ugotovili smo, da si mame, vsaj v ZDA, želijo neke podobne rešitve. Primere naše aplikacije smo objavili na socialnih omrežjih in dobili veliko odzivov. Mame si želijo našo aplikacijo čim prej preizkusiti,« razlaga Pompe.

Vsa komunikacija in promocija aplikacije poteka prek spleta, zato nimajo geografskih ovir pri osvajanju trgov. »Začeli bomo v ZDA, ki imajo večjo kupno moč in so bolj pripravljeni plačati za digitalne vsebine, kot pri nas. Seveda pa ne bomo nikomur omejevali dostopa,« pravi Pompe. Aplikacija bo brezplačna v angleškem in slovenskem jeziku, saj želijo pridobiti čim več uporabnikov.

V začetni razvoj so vložili lastni denar, pridobili sredstva podjetniškega sklada za zagon podjetja, z oktobrom so vključeni v ABC pospeševalnik, ki je tudi vložil vanje. To jim bo zadostovalo za nadaljnjih nekaj mesecev, zato iščejo dodatne investitorje. Potrebovali bi nekaj 100.000 evrov, kar bi jim omogočilo razvoj in trženje za kakšno leto oziroma leto in pol. »Načrtujemo, da bi v tem času dosegli že neke prihodke in rast,« pravi Pompe. V ekipi sodelujejo štirje, iščejo pa še sodelavca s področja dizajna.