Ljubljana – S pomočjo aplikacije, ki so jo razvili v ekipi Nexto, se lahko sprehajate po več kot 40 muzejih, galerijah, gradovih, mestih in naravnih parkih po Sloveniji in odkrivate njihovo vodeno vsebino na sodoben način.
Kot razlaga operativni vodja projekta Klemen Rupnik, gre za pametni mobilni vodnik, ki združuje destinacije kulturne in naravne dediščine v enotni mobilni aplikaciji in nadgrajuje klasično izkušnjo avdiovodenja. Aplikacija s pomočjo senzorjev Bluetooth ali GPS zaznava uporabnikovo lokacijo in ga opozarja na točke interesa v njegovi bližini.
»Obiskovalec lahko s slušalkami v ušesih in telefonom v žepu med raziskovanjem destinacije vsebine prejema samodejno, brez neposredne interakcije z napravo. Doživetje mu še dodatno izboljša hiter dostop do jasno označenih vodenih poti in interaktivnih zemljevidov ter vizualno privlačna predstavitev multimedijskih vsebin,« razlaga Rupnik.
Več destinacij na enem mestu
Nexto je zasnovan kot platforma, kar pomeni, da na enem mestu združuje več destinacij, vsebino katerih upravljajo njihovi skrbniki popolnoma sami prek spletnega urejevalnika vsebin. Med njimi so večji muzeji, mesta, tudi Ljubljanski grad, Narodna galerija, Bled, Celjski grad, Piran, Sečoveljske soline in Tehniški muzej.
Pametni mobilni vodnik naredi izkušnjo interaktivno. Foto: arhiv Nexto
»Platforma ponuja praktično vse funkcionalnosti, ki bi jih pričakovali od sodobne namenske aplikacije za muzej, vendar za dosti nižjo ceno,« o prednostih nexta pove idejni vodja Franci Zidar.
Združevanje destinacij v eno aplikacijo je priročno tako za uporabnike kot za skrbnike destinacij, saj obiskovalcem ob vsakem obisku muzeja ali galerije ni treba nalagati vedno nove aplikacije, destinacije, ki so del platforme, pa pridobijo na dodatni izpostavitvi na zemljevidu lokacij.
Širitev tudi v tujino
Destinacije za uporabo platforme in dostop do urejevalnika vsebin plačujejo z mesečno naročnino. Cena pa je odvisna od nabora funkcionalnosti, ki jih destinacija želi oziroma potrebuje.
»Skrbnik destinacije se lahko odloči, da določen del svojih vsebin prek aplikacije uporabnikom ponudi proti plačilu, mi pa od prodaje vzamemo določen delež,« pravi produktni vodja Tadej Štrok in dodaja: »Ponavadi gre za vsebine avdiovodenja v tujih jezikih, ki jih lokacije svojim obiskovalcem dajejo v najem v obliki namenskih naprav. Mi to tehnologijo klasičnih avdiovodnikov vidimo kot zastarelo in z njenim zatonom priložnost, da na trg prinesemo rešitev, ki bo skrbniku destinacije prihranila stroške vzdrževanja, obiskovalcu pa ponudila neprimerljivo boljšo uporabniško izkušnjo skozi njegovo osebno napravo.«
Za zdaj imajo večino strank v Sloveniji, kjer so platformo skupaj z zagonskimi partnerji letos tudi zagnali. Seveda se bodo širili tudi v tujino. Za začetek se spogledujejo s sosednjimi državami, kot sta Avstrija in Italija. »V Italiji je ponudba kulturne dediščine zelo bogata, kar vidimo kot velik potencial za rast,« razlaga Rupnik.
Ekipa Nexto Foto: arhiv podjetja
Veliko časa namenjajo nadgradnji vodenih poti, ki bodo obiskovalcu omogočale bolj interaktivno izkušnjo destinacije. »S pomočjo kvizov, ugank, lokacijskih prožilcev in kakovostnih avdiovsebin želimo pričarati doživetje, ki obiskovalca postavi v vlogo akterja, popelje v drug čas ali ga kako drugače vključi v zgodbo in pritegne, da kulturne vsebine prejema na privlačnejši način skozi igro,« napoveduje Zidar.