Ime dneva: Žepne ure na Kickstarterju presegajo cilje

Blaž Abe in Luka Šepec želita z urami Itero obuditi nošenje žepnih ur, a v sodobnem slogu. Interes zanje dovolj.

Objavljeno
13. november 2015 20.41
Ime dneva
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Slovenska študenta sta s kampanjo na Kickstarterju pokazala, da je zanimanje za žepne ure, kljub vsem tehničnim pripomočkom, ki jih imamo danes, veliko. Ure sta posodobila in jih bosta prodajala na spletu. Po kampanji se bosta podala v nove projekte.

Prijatelja Blaž Abe in Luka Šepec, ljubitelja žepnih ur, sta zasnovala linijo treh ur in jo poimenovala Itero. Odločila sta se, da jih bosta predstavila na platformi množičnega financiranja Kickstarterju, kar se za zdaj kaže kot prava odločitev, saj je interes presegel pričakovanja. Kampanja bo trajala še do 23. novembra. Zastavljeni cilj 22.000 dolarjev (okoli 20.230 evrov) sta že presegla, kot pravi Blaž Abe, upata, da jima bo uspelo zbrati okoli 45.000 dolarjev. To bi bilo dovolj za izpolnitev obveznosti do podpornikov in nadaljnji razvoj. Ideje za nove produkte že imata, med njimi je linija, namenjena ženskam.

»Za žepne ure sva se odločila, ker je na trgu ponudba ročnih ur ogromna, medtem ko je žepnih, predvsem takšnih sodobnih, malo. Druge žepne ure posnemajo podobo in dizajn ur iz 19. stoletja, midva pa sva jih želela obuditi v sodobni, minimalistični podobi,« razlaga Abe.

Ure so namenjene tako moškim kot ženskam, za kampanjo na Kickstarterju pa sta poudarila moško populacijo, saj je kar 70 odstotkov podpornikov projektov moških. »Če bi preveč poudarila, da so ure namenjene ženskam, bi lahko zgubila kar nekaj podpornikov in možnosti, da projekt uspe,« dodaja Abe.

Kitajska urarska meka

Videz ur sta zasnovala sama, proizvajajo jih na Kitajskem. »Pomoč sva dobila v tujini, saj v Sloveniji urarska panoga ni tako razvita. V začetku sva bila aktivna na različnih forumih s področja ur, na katerih sva dobila tudi kontakte proizvajalcev in trgovcev. Bila sva v stiku s Švicarji, Nemci, Japonci, z ljudmi po vsem svetu in bila presenečena nad odzivom in pripravljenostjo za pomoč in svetovanje,« pripoveduje Abe in dodaja: »Danes je večina ur narejenih na Kitajskem. Mesta, kot sta Hongkong in Shenzen, veljajo za urarske meke. V Švici, ki je po urah najbolj poznana, pa izdelujejo le še ure najvišjega razreda. Iskala sva tudi proizvajalce v Evropi, a če nimaš nekaj 100.000 evrov in veliko podpore, to ni mogoče.«

Izkušnje in kontakti

Po končani kampanji na Kickstarterju bosta morala najprej izpolniti obveznosti do podpornikov. »Kickstarter je dober način, da z malo vložka poskušaš uresničiti svojo idejo. Neuresničena ideja ni vredna nič. Treba je poskusiti in se truditi za najboljše,« meni Abe in dodaja, da sta v projektu pridobila veliko izkušenj in spoznala veliko ljudi, ki so pripravljeni deliti svoje.

Med podporniki jih je največ iz ZDA, sledijo Velika Britanija, Nemčija in Francija. »Pozna se, da je v teh državah kupna moč večja. Nekomu, ki ni ljubitelj ur, se morda že 100 evrov zdi veliko za takšen modni dodatek, a dražje ure se prodajajo po več tisoč evrov,« pravi Abe. Želita si žepne ure bolj približati slovenski javnosti, saj menita, da bi lahko Slovenci spremenili trend nošenja ur.

Načrtujeta postavitev spletne prodajalne in širitev na čim več trgov, zato iščeta distributerje. »Zanimanje je,« pravi Abe.

Kakovostni materiali

Na Kickstarterju cena ure znaša slabih 100 evrov, v redni prodaji jih bodo prodajali za okoli 150 evrov, medtem ko po besedah Abeta konkurenčne ure stanejo tudi 250 evrov in več. Ure Itero spadajo v nižji cenovni razred, sestavni materiali pa so kljub temu zelo dobri – kirurško jeklo, ki se uporablja tudi pri urah višjega razreda, safirno steklo in švicarski mehanizem quartz.

Abe in Šepec si v naslednjem krogu želita izdelati še mehanične ure, s katerimi bi se povzpela više. »Lahko bi že prej merila v višji cenovni razred, a želiva si obuditi žepne ure, zato sva jih morala narediti cenovno ugodne za širši krog ljudi,« razlaga Abe.