Imeni dneva: Alex Hine Vrtačnik in Aljoša Huber

Ideja za njihov sistem inteligentne razsvetljave Reflecta se je razvijala sredi džungle na 3000 metrih.

Objavljeno
28. oktober 2011 18.27
Posodobljeno
29. oktober 2011 09.00
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Ljubljana – Industrijska razsvetljava je bila velika črna luknja, s katero se ni nihče resno ukvarjal, dokler ni v igro stopila Svetloba. Ideja za njihov sistem inteligentne razsvetljave Reflecta se je razvijala tudi sredi džungle na 3000 metrih, kjer sta se spoznala ustanovitelj in tehnični direktor Hine Alex Vrtačnik in danes poslovni direktor podjetja Aljoša Huber.

Od 15 do 20 odstotkov celotne industrijske porabe odpade na razsvetljavo, s sistemom Reflecta pa podjetja prihranijo od 50 do 80 odstotkov energije in izboljšajo osvetlitev. Tako Reflecta z ustvarjanjem pametnih prihrankov lahko prispeva k dvigovanju dodane vrednosti podjetjem, ki jo uvedejo, pravi Huber. Toyota, recimo, samo v eni tovarni prihrani 200.000 evrov na leto, v Henklu pa so osvetlitev izboljšali za 500 odstotkov. Strankam prinašamo donos, pravi Vrtačnik in dodaja, da je nekaterim to kar čudno slišati.

Globalni tržni potencial zamenjave industrijske razsvetljave, s čimer se ukvarja Svetloba, je 125 milijard evrov, v Sloveniji pa okoli 87 milijonov evrov. Huber pravi, da se bo bazen večjih podjetij v Sloveniji v dveh letih izpraznil, zato morajo gledati ven. Zdaj so prisotni v Nemčiji, na Hrvaškem, Češkem, Slovaškem, v Združenih arabskih emiratih. Prihodnje leto je na vrsti Avstrija, v poznejši fazi pa načrtujejo še prodor na trge ZDA, Kanade in Brazilije.

Lani so leto končali s 600.000 evri prometa, letos pa ga bodo z milijonom. Načrt za prihodnje leto pa je tri milijone evrov. Do zdaj so vse dosegali z lastno organsko rastjo, brez posojil, so pa odprti za tuje vlagatelje. Prvi investitor v podjetje je bil Vrtačnikov oče Anton Vrtačnik, ki je sistematiziral proizvodnjo, v idejo Svetlobe pa so verjeli tudi dobavitelji, s katerimi dobro sodelujejo. »Reflecta je danes čistokrvni slovenski izdelek, ki ga najdete v marsikaterem zelo močnem tujem podjetju,« se pohvali Vrtačnik in dodaja: »Čeprav uporabljamo vgradne dele, ki so narejeni nekje v Evropi, je znanje slovensko.«

Za hitrejšo rast potrebujejo denar. Ne otepajo se tujih investitorjev, ki vlagajo velike zneske, a postavljajo pogoje. Svetloba ima še eno leto, da spleza iz faze start up podjetja, razlaga Huber. Oblikovali so že strukturo podjetja, za pridobitev tujega kapitala pa bo treba prodreti še na kakšen trg.

Od konkurence jih loči drugačen poslovni model, znanje in strokovnost. »Če nimaš kakovostnega izdelka, ki ga poznaš do obisti, in stojiš za njim za primerno ceno, s primernim servisom, dolgoročno ne bo šlo,« je prepričan Vrtačnik. Oblikovali so tudi model financiranja zero z nepovratnimi sredstvi in poplačilom stroškov s prihranki.

Na leto prodajo od sedem do osem tisoč svetil, na sedanji lokaciji v Logatcu pa jih lahko izdelajo 50.000 na leto. Do konca leto bo v podjetju zaposlenih devet ljudi, z outsorcingom pa kruh dajejo od 40 do 60 ljudem. »Delo v naši proizvodnji ni močen faktor, ker je proizvodnja robotizirana. Cena materiala je tista, ki pogojuje ceno svetilke, tako se nam je ne izplača seliti iz Slovenije. Razen zaradi oddaljenih trgov,« še pravi Vrtačnik. Zdaj končujejo združevanje pod eno blagovno znamko Reflecta, ker je ta bolj prepoznavna, tako da bo kmalu začela delovati tudi nova spletna stran.