Novo mesto - Biti uspešen na trgu ne pomeni imeti zgolj konkurenčne cene, ampak je treba biti tudi inovativen in tako ponuditi trgu nove ideje, zamisli in končne izdelke. In prav to uresničujejo v novomeški skupini TPV, ki za raziskave in razvoj namenja povprečno pet odstotkov prihodkov.
Po prepričanju direktorja – predsednika poslovodstva Marka Gorjupa je davčna politka države naravnana tako, da spodbuja investicijska vlaganja podjetij, kakor tudi v raziskave in razvoj, kar pozitivno vpliva na mednarodno konkurenčnost slovenskih podjetij. Priložnosti za napredek na tem področju vidijo predvsem v stabilnejši davčni politiki in aktivni udeležbi interesnih skupin pri spreminjanju davčne zakonodaje, tako z vidika načina obdavčitve in višine davčnih bremen, kakor tudi z vidika zahtev pri poročanju.
Podjetja so za
Na vprašanje Dela, kaj bi morala država postoriti na področju davčne politike, je Gorjup odgovoril, da bi zakonodaja morala biti sprejeta premišljeno, z analizo vplivov na gospodarstvo, ki bi vključevala tudi mnenje GZS, ZRFR, Inštituta za revizijo in drugih interesnih skupin. Zapisana bi morala biti jasneje in enostavneje, s čim manj sklicevanja na zakonodajo drugih področij. Morala bi biti tudi stabilnejša, saj vsaka sprememba prinese določene posredne in neposredne stroške podjetjem. Čas za pripombe na amandmaje in nove zakone bi po njegovem moral biti daljši. Več časa bi moralo biti na razpolago tudi od objave v Uradnem listu in začetka uporabe. »Zakonodaja bi morala biti naravnana k odpravljanju administrativnih ovir in raznim poenostavitvam,« je prepričan Gorjup.
Razvojni dobavitelj avtomobilske industrije
TPV je visokotehnološko podjetje, ki deluje kot razvojni dobavitelj v avtomobilski industriji, ki s proizvajalci vozil aktivno sodeluje pri njihovem snovanju, razvoju in proizvodnji. V zadnjem obdobju jim je uspelo pridobiti številne nove razvojne in proizvodne posle. Za zadovoljevanje potreb kupcev je poleg razvojnih kompetenc potreben tudi razvoj učinkovitih proizvodnih in logističnih procesov. Zato nenehno iščejo optimalne ter inovativne tehnološke rešitve v avtomatizaciji, robotizaciji ter fleksibilnosti proizvodnih in logističnih procesov.
V družbi TPV so zadovoljni, da je inovativnost vpeta v vse delovne procese in miselnost zaposlenih. Lani denimo so njihovi zaposleni oddali že desettisoči inovativni predlog, kar pomeni 2,9 predloga na zaposlenega. Število oddanih predlogov se vsako leto povečuje – lani so zaposleni oddali skoraj tri tisoč inovativnih predlogov. Odbor za inovacijske predloge vsako leto od prispelih predlogov izbere najkoristnejši inovativni predlog posameznika in tima in ga nato še dodatno nagradi. Na nedavni prireditvi so direktor – predsednik poslovodstva Gorjup, direktor – član poslovodstva Ivan Erenda ter direktor raziskovalno razvojnega sektorja Krunoslav Šimrak podelili priznanja in nagrade za najboljše inovacijske predloge. Odbor za inovacijske predloge je kot posameznik najbolj prepričal Marko Malnarič s predlogom Robotizacija izdelave izdelka za vozila Range Rover. Nagrado za najkoristnejši inovativni predlog tima pa sta prejela Srečko Basarac in Primož Kozan za predlog: študija izvedbe in uvedba varovanja v orodju za preoblikovanje.
Digitalizirani logistični
TPV je namreč razvojni dobavitelj v avtomobilski industriji, kjer je visoka stopnja avtomatizacije in digitalizacije nujna za obstoj in razvoj podjetja, saj delujejo v zelo zahtevnem in konkurenčnem okolju. Z uvedbo avtomatizirane proizvodne logistike v lastnih proizvodnih obratih so skupaj s startup podjetjem IKU razvili lastne celovite in zanesljive rešitve avtomatizacije z avtomatsko vodenimi vozili AGV in avtomatsko vodeno vozilo Optimatik 160, ki ga odlikujejo številne konkurenčne prednosti, zato so ga uspešno ponudili na trgu. V družbi pravijo, da želijo biti aktiven partner pri razvoju in uvajanju bodočih tehnologij na področju robotike, sodobnih proizvodnih tehnologij za materiale, plazemske tehnologije in tehnologije vodenja.