Iz garaže do 26 trgovin in skoraj 120 zaposlenih

V trgovskem podjetju Fama vsako leto beležijo rast prodaje, ta bo letos kar šest odstotna.

Objavljeno
20. november 2015 16.55
Aleksander Lemut
Katja Željan
Katja Željan

Vipava – »Ostajamo trdno zavezani primorskim proizvajalcem hrane. Čeprav nastaja mogočna trgovsko proizvodna korporacija v hrvaški lasti, ne pričakujem, da na naših policah ne bo enako ali še več domačih kakovostnih proizvodov tudi v prihodnje,« pravi direktor trgovskega podjetja Fama Aleksander Lemut. Še več, med njihovimi načrti je celo prodor na hrvaško in italijansko tržišče.

Primorsko trgovsko podjetje, ki letos praznuje četrt stoletja delovanja, je od ustanovitve v garaži na Vojkovi ulici v Vipavi vsako leto povečevalo obseg poslovanja, tako da se danes na območju med Trento in Koprom lahko pohvalijo z 18 marketi, nakupovalnima centroma v Vipavi in Sežani, veleprodajnom skladiščem ter šestimi franšiznimi prodajalnami. V Fami je zaposlenih že skoraj 120 ljudi, lani pa je podjetje zabeležilo 18 milijonov prihodkov in tako postalo največje v občini Vipava.

Letos bodo poslovni rezultati še boljši, saj Lemut napoveduje, da bodo imeli za milijon evrov več prihodkov, kajti rast poslovanja bodo povečali za najmanj šest odstotkov. To je izjemno dober rezultat, če vemo, da bo slovenska trgovina prodajo v letu 2015 izboljšala za približno odstotek. »Tudi letos bo naše poslovanje pozitivno, tako kot vseh 25 let do zdaj. Ustvarili bomo celo dobiček, čeprav ta ni temelj našega delovanja. Dobička nikoli nismo delili, temveč ga vlagali v razvoj podjetja. Letos smo tako izpeljali dokapitalizacijo v višini 300.000 evrov, s čimer smo dodatno stabilizirali bilanco stanja in dobili boniteto pri kupcih, dobaviteljih in pri bankah,« poudarja direktor podjetja.

Fama ima dve osnovni dejavnosti: veleprodajo in maloprodajo. Sektor veleprodaje ima centralno skladišče v Vrhpolju pri Vipavi, od koder oskrbujejo 730 kupcev, večino na Primorskem. Verigo maloprodaje tvori še 24 lastnih in franšiznih podeželskih marketov, pravkar odprti market Fama v Logatcu pa je njihov prvi market izven Primorske. V letošnjem jubilejnem letu so temeljito prenovili in povečali markete v Divači, Cerknem in na Colu, največja naložba pa je bila v povečanje veleprodajnega skladišča v Vrhpolju, kjer so postavili tudi tri nove hladilne komore. Vrednost vseh naložb znaša 400.000 evrov.

Podjetje ima sicer v Sloveniji več kot 450 dobaviteljev. Na italijanskem trgu sodelujejo z trgovskim sistemom COOP in več drugimi italijanskimi dobavitelji, druga posebnost Fame pa so proizvodi številnih kmetij in manjših domačih proizvajalcev, ki so čedalje bolj iskani in se po Lemutovih ugotovitvah odlično prodajajo.

Tudi za prihodnje so si v Fami zastavili izjemno ambiciozne načrte. »Z novo halo skladišča v Vrhpolju imamo občutno boljše možnosti za še večji prodor na slovensko tržišče kot tudi proti Italiji in Hrvaški. Z obema državama sicer že sodelujemo: tam kupujemo in prodajamo. Poleg tega načrtujemo tretji nakupovalni center in prepričani smo, da nam bo ta cilj uspelo doseči spomladi. Od županov in predsednikov krajevnih skupnosti imamo številne ponudbe in želje, da bi dogradili in povečali našo maloprodajno mrežo. Tudi na Primorskem je na tem področju še nekaj sivilih lis, denimo Brda, Bistriško in Obala. Naša filozofija je, da vsako leto odpremo najmanj en market, prihodnje leto pa pričakujem kar dva,« še poudarja Lemut.