Sevnica – Poslovanje sevniške Kopitarne v prvem polletju letošnjega leta – 123 tisočakov dobička ob 4,2 milijona evrov prometa – potrjuje, da so slovenska podjetja lahko uspešna tudi v zahtevni obutveni panogi. Ta je v Evropi po mnenju direktorja družbe Marjana Kurnika dosegla najnižjo točko.
»Ob koncu leta načrtujemo 8,25 milijona evrov celotnega prometa ter med 150 in 200.000 evrov dobička. Letos lahko spet govorimo o koraku naprej, o trendu, ki je po našem prestrukturiranju v letih 2010 in 2011 prisoten že četrto leto,« pravi Marjan Kurnik.
Bistveni vzrok danes uspešnega poslovanja je pravočasna prenova poslovnega modela družbe, pravi direktor leta 1886 ustanovljenega podjetja. A hkrati priznava, da gredo Kopitarni in ostalemu obutvenemu sektorju v Evropi na roko tudi spremembe razmer v svetovnem gospodarstvu.
»Vrednost evra je padla, s čimer je kitajsko blago postalo dražje. To je za nas pomenilo olajšanje. Prepričan sem, da proizvodnja obutve v Evropi, kjer naredimo 500 milijonov parov obutve, od te točke naprej ne bo več padala. V primerjavi z obdobjem izpred petih, šestih let, ko je Kitajska preplavila svet s cenenimi izdelki, se stanje izboljšuje. Trdim, da je v vsaki panogi možno biti uspešen. Čevljarstvo oziroma predelava usnja nikakor nista veji gospodarstva, ki sta za Slovenijo odpisani,« pojasnjuje Kurnik.
Kopitarna polovico prometa ustvari z obutvijo, ki jo od prestrukturiranja dalje skoraj izključno proizvaja pri dveh kooperantih v Srbiji. Srbski delavec družbo namreč na mesec stane 350 evrov, slovenski 1100 evrov. »S programi obutve je stroške domačega zaposlenega težko vračunati v prodajno ceno. Že razmišljamo o koraku naprej, o lastnem podjetju v Vojvodini za 80 do 100 ljudi. Najverjetneje bomo zaposlene pri dveh kooperantih prezaposlili v našo družbo.« V sistemu Kopitarne je trenutno 188 zaposlenih, od tega 140 v Sloveniji, 112 v Sevnici in 60 v proizvodnji na matični lokaciji.
Drugo polovico prihodkov Posavci ustvarijo predvsem s kopiti, lesenimi in poliuretanskimi podplati za obutev ter napenjači oziroma raztezači. Zadnji segment, ki predstavlja 15 odstotkov vseh prihodkov, ima najvišjo rast. Kupci so evropski proizvajalci najbolj kvalitetne obutve, ki pri cenah od 300 do 500 evrov v čevlje vstavijo sevniške lesene napenjače za vzdrževanje čevljev.
Glavni kupec kopit ostaja družba Winkle iz Ulma, ki je pred 129 leti tudi ustanovila sevniško podjetje in je še vedno njen 12-odstotni lastnik. Nemci v Sevnici razvita in izdelana kopita pod lastno blagovno znamko prodajajo najbolj znanim proizvajalcem obutve, kot so recimo Ara, Högl, Peter Kaiser ali Geox.
Uprava Kopitarne možnost za prihodnost vidi v delovni/ortopedski obutvi: »Tu je kitajskih konkurentov v Evropi relativno malo, saj morajo imeti ustrezne evropske certifikate. Še naprej bomo razvijali maloprodajno mrežo (15 trgovin v Sloveniji, 14 na Hrvaškem, šest v Srbiji in od letos prva v Črni gori). Naslednje leto nas čaka 500 do 600.000 evrov vredna investicija v posodobitev tehnologije za proizvodnjo kopit.«