Izmenjava podatkov za večjo konkurenčnost

Seminar o sinhronizaciji matičnih podatkov je pokazal domače in tuje dobre prakse.

Objavljeno
29. maj 2015 14.33
bsa/blagajne
B. K., gospodarstvo
B. K., gospodarstvo
Ljubljana − Zavod za identifikacijo in elektronsko izmenjavo podatkov GS1 Slovenija je na seminarju o sinhronizaciji matičnih podatkov predstavil elektronski katalog GDSN (Global Data Synchronization), ugledni tuji in slovenski strokovnjaki ter gosti pa najboljše primere sinhronizacije med dobavitelji, trgovci in potrošniki. Nemotena izmenjava podatkovnih zbirk namreč prinaša prednosti vsem udeležencev v preskrbni verigi.

»Objavi enkrat in razpošlji vsakomur! Naroči enkrat in sprejmi od vsakogar!« je moto projekta uvedbe globalne sinhronizacije GDSN v slovenska podjetja. Vodja projekta dr. Mateja Podlogar je predstavila katalog in prednosti, ki jih prinaša tako trgovcem kot dobaviteljem: lažje upravljanje podatkov, boljše upravljanje blagovnih skupin, bolj pretočno logistiko in učinkovitejše upravljanje poslovnih procesov. GS1 Slovenija je decembra 2010 podpisala sporazum z največjim svetovnim ponudnikom kataloga 1WorldSync in je njegov ekskluzivni zastopnik za slovenski trg. Trenutno so v katalog vključena slovenska podjetja: Afrodita Kozmetika, Skupina Mercator: Mercator EMBA, Mercator IP in Pekarna Grosuplje, Ljubljanske Mlekarne, Lomas, Pekarna Pečjak, Perutnina Ptuj in Ptujska klet, Pivovarna Laško.

Anketa med slovenskimi podjetji, ki jo je izvedel GS1, je pokazala, da po mnenju več kot 77 odstotkov sodelujočih ročno izpolnjevanje obrazcev z matičnimi podatki vzame preveč časa, 75 odstotkov pa jih meni, da bi bilo poenotenje obrazcev koristno. Enak delež se jih strinja, da bi bil najprimernejši sistem sinhronizacija podatkov prek enotne vstopne točke. Dobra polovica je izrazila pripravljenost za vstop v katalog GDSN, najvišji sprejemljivi letni strošek za podjetje pa se jim zdi med 200 in tisoč evri.

Osrednji gost dogodka, Marc Benhaim iz GS1 Europe, je med drugim predstavil primere uvedbe e-kataloga GDSN, ki ga uporablja že več kot 20 evropskih držav. Najuspešnejši primer uvedbe globalnega e-kataloga prihaja iz Nizozemske. Po besedah Birgitte de Gruijter so ga uvedli že leta 1998, lani pa so bili vanj vključeni trije največji nizozemski trgovci, ki imajo skupaj 85-odstotni tržni delež, in 1200 dobaviteljev s 530.000 izdelki, kar predstavlja 80 odstotkov maloprodajnih izdelkov na Nizozemskem.

Med slovenskimi podjetji, ki so del globalnega kataloga GDSN, je tudi Perutnina Ptuj. Družba je že leta 2008 sodelovala v pilotskem projektu z GS1, na pobudo Mercatorja pa so se leta 2012 včlanili v 1WorldSync. Kot je povedal direktor Perutnine Austria GmbH Mitja Kores, članstvo v GDSN katalogu poleg elektronske sinhronizacije matičnih podatkov, ki jo je zaradi uvedbe direktive EU 1169/2011 od vseh dobaviteljev zahtevala trgovska veriga Metro Austria, prinaša tudi veliko prednosti, predvsem dostop do potencialnih novih kupcev.

Edini slovenski trgovec, ki je član GS1 kataloga GDSN, je za zdaj Mercator, ki pa po besedah Majde Fartek, izvršne direktorice, v tem vidi ogromno prednost. Sledijo namreč trendu hitrega naraščanja števila informacij in zahtevam potrošnikov po več podatkih o izdelkih, elektronska sinhronizacija podatkov pa ima za Mercator veliko poslovno in operativno vrednost, saj omogoča informiranje kupcev, izvajanje in podporo poslovnim procesom, sprejemanje odločitev, poročanje inštitucijam in boljše poslovanje s partnerji.