Ljubljana − Delegacija predstavnikov 15 japonskih podjetij, ki imajo sedež oziroma podružnico v Evropi in jih zanima poslovno sodelovanje s Slovenijo, končuje dvodnevni obisk v naši državi.
Danes si je ogledala podjetja Akrapovič, Yaskawa in Revoz, že včeraj pa je bila v Luki Koper in se udeležila slovensko-japonskega poslovnega seminarja. Na zadnjem so se seznanili z našim poslovnim in investicijskim okoljem, z infrastrukturnimi projekti ter sektorjema avtomobilske industrije in IKT.
Obisk sta skupaj organizirali dunajska podružnica japonske vladne agencije za pospeševanje zunanje trgovine – Jetro in javna agencija Spirit Slovenija, ki je letos z japonsko organizacijo NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization) podpisala pismo o nameri za možno izvedbo skupnega demonstracijskega projekta.
Gre za sodelovanje pri pripravi študije izvedljivosti, ki bo opredelila možno izvedbo skupnega demonstracijskega projekta v Sloveniji na področju pametnih omrežij oziroma pametnih skupnosti. Kot pravijo v agenciji Spirit, ima namreč Slovenija precej podjetij v različnih sektorjih, ki so znana po svoji inovativnosti in kreativnosti ter konkurenčnih izdelkih in tako predstavljajo zanimive poslovne partnerje za japonska podjetja.
Sicer pa je Slovenija imela lani z Japonsko za 104 milijone evrov blagovne menjave, vendar je bilo od tega le za dobrih 38 milijonov našega izvoza. V prvem letošnjem polletju pa smo na Japonsko prodali za 16,7 milijona evrov blaga in ga od tam uvozili za 30,8 milijona evrov.
Največji delež v našem izvozu na japonski trg, na katerem se oskrbuje 127 milijonov potrošnikov, imajo zdravila (19-odstotni), na drugem mestu pa so vozila in deli zanje (imajo 15-odstotni delež).
Sicer pa je EU z Japonsko že pred dvema letoma začela pogajanja o sprostitvi trgovine, ki pa napredujejo zelo počasi.