K premierki pred neposlušnostjo

Obrtniki, podjetniki in kmetje sporočajo vladi, da novih obremenitev ne bodo več zmogli.

Objavljeno
18. september 2013 17.14
*jsu* PROTEST AVTOPREVOZNIKOV
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

Celje – Predsednica vlade Alenka Bratušek ima do nedelje, 22. septembra, čas, da sprejme predstavnike prevoznikov, kmetov in zbornic, da bi se pogovorili o ovirah, ki jih pestijo. Skupni imenovalec vseh je nasprotovanje davku na nepremičnine, prevozniki pa še vedno opozarjajo na nesprejemljivost novega cestninskega sistema.

Predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa pravi, da so udeleženci sestanka – predstavniki obrtno-podjetniške, kmetijsko-gozdarske, avtoprevozniške in gospodarske zbornice ter zadružne zveze in sindikata kmetov – sedaj na prvo mesto zahtev postavili zanje nesprejemljiv davek na nepremičnine.

Če se premierka ne bo odzvala na ultimativno vabilo, napovedujejo državljansko nepokorščino, demonstracije, skratka neprijetnosti. Na pogovor je poleg predsednice povabljen ves ministrski zbor.

Prevozniki so v primeru neuspešnega dogovora z vlado že pred časom napovedali demonstracije v prvi polovici oktobra. Kakšna bo oblika protesta Andrej Klobasa še ne želi razkriti: sta pa oblika in tudi čas že v njihovih glavah.
Poročali smo že, da so bile delegacije OZS in sekcije za promet v zadnjih tednih zaradi napovedane podražitve cestnin na pogovorih pri finančnem, prometnem, kmetijskem in gospodarskem ministru, dosegle pa niso pravzaprav nič. Na papirju vsekakor nimajo nič zapisanega. Finančni minister je že pred časom obljubil odgovore na prevozniške zahteve, a jih je poslal na ministrstvo za infrastrukturo in prostor – vsi pa so bili negativni.

Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel je prejšnji teden ob predstavljanju novega cestninskega sistema dejal, da je dogovorjen s prevozniki. Andrej Klobasa je v tekefonskem pogovoru za Delo to takoj zanikal in ministra povabil že na tokratni sestanek.

Prevozniki zavračajo povečanje cestnin za gospodarska vozila, želijo subvencije za najbolj čista vozila in investicijske olajšave. In tudi, da se jim ekološke takse tako kot drugod v Evropi vsaj do neke mere vrnejo skozi vračilo trošarine.

Odzivi na četrtkovo povišanje cestnin so hudi. Stoodstotno povečanje cestnin za kombije z uvedbo posebne avtocestne nalepke (za 220 evrov na leto) spravlja male podjetnike in obrtnike v obup. Tudi cestnine za ostala tovorna vozila se dražijo za nekaj deset odstotkov, kar je katastrofa, je slišati med prevozniki.

V Sloveniji je registriranih 35 tisoč kombijev, navaja Andrej Klobasa in nadaljuje, da bi bili pripravljeni na kompromisne subvencije za domače prevoznike, na vračilo trošarine in podobno. V kratkem se izteče rok, v katerem EU še dovoljuje subvencije za ekološko čistejša vozila: štirje milijoni evrov, ki jih je napovedal minister Omerzel pa je manj kot polovica od 11 milijonov, kolikor so jih zahtevali prevozniki, in tudi le dve tretjini od na šest milijonov znižanega zahtevka. Zato tudi ta vsota ni soglasno dogovorjena.