Ljubljana - Člani združenja kabinskega osebja, ki kot edini sindikat v Adrii Airways ni podpisal nove podjetniške kolektivne pogodbe, so zadovoljni, da se je proces dokapitalizacije letalskega prevoznika zaključil uspešno. Ob tem so opozorili, da so imeli premalo časa, da bi se lahko sporazumeli o bistvenih spremembah pogojev dela kabinskega osebja.
»Upamo, da se bo za družbo končala dolgotrajna agonija, v kateri so se poslovodstvo družbe in zaposleni ukvarjali predvsem z iskanjem finančne rešitve družbe, in pričakujemo, da se bo končno začela produktivna faza poslovanja,« so danes za STA zapisali v Združenju kabinskega osebja letalskih posadk Slovenije, ki ga vodi Gordana Boberič.
Pogajanja za podpis nove kolektivne pogodbe za kabinsko osebje so po njihovih navedbah potekala intenzivno, izčrpavajoče in pod velikim pritiskom. »Rok za oblikovanje in sprejem nove kolektivne pogodbe je bil nerazumno kratek. Kljub želji, da bi ta proces uspešno zaključili do 30. septembra, naporom in konstruktivnemu dogovarjanju je bilo 17 dni prekratek čas, da bi se lahko sporazumeli o bistvenih spremembah pogojev dela kabinskega osebja,« so prepričani.
Z vodstvom Adrie Airways se še niso uspeli uskladiti v točkah, ki so pomembne za ohranitev njihovega poklica v Sloveniji, na primer o obveznem znanju slovenskega jezika, česar vodstvo po njihovih navedbah ne želi imeti zapisano v kolektivni pogodbi, pa tudi o točkah, ki zagotavljajo socialno varnost zaposlenih, ohranjajo pridobljene pravice starejših delavcev in ne ogrožajo eksistenčnega minimuma najmlajšim.
»Ker je kljub 20-odstotnemu znižanju plač v lanskem decembru Adria Airways danes ponovno v hudih težavah, člani kabinskega osebja ne verjamemo več, da lahko uspešnost odvisna od še nadaljnjega krčenja pravic izključno kabinskemu osebju,« so zapisali. Velika večina članov sindikata kabinskega osebja, kar 89 odstotkov, se jih je zato opredelilo proti sprejetju in podpisu kolektivne pogodbe.
V sindikatu kljub temu pričakujejo nadaljevanje konstruktivnega dialoga, ki bo v najkrajšem možnem času privedel do zaključka pogajanj. »Poslovodstvo mora predstaviti vizijo in poslovno strategijo podjetja, ki vključevala stabilizacijo delovanja, ustrezno tržno naravnanost in začela izboljševati prihodkovne vire. V zadnjem obdobju smo bili namreč priča le intenzivnim naporom za drastično krčenje stroškov dela,« so poudarili.
Adria Airways se je v petek dokončno dokapitalizirala, prejeli so denar od države, PDP in bank. Sporazum o finančnem in poslovnem prestrukturiranju družbe Adria Airways so v zadnjih dneh podpisale banke upnice, AUKN, ki bo poslej upravljal z novim državnim večinskim deležem in družba PDP, z njim je v četrtek soglašala tudi vlada. Novo kolektivno pogodbo so podpisali vsi sindikati razen kabinskega. Izvršni direktor Robert Vuga je za Delo povedal, da se bodo plače spremenile, a bodo zaposleni še naprej dobivali poštene plače.