Kako kupujete, si vzamete čas ali se odločate na podlagi oglasov?

Potrošnike najbolj zanimajo primerjalni testi.

Objavljeno
16. november 2011 18.30
Posodobljeno
16. november 2011 18.30
Breda Kutin
Breda Kutin

Kako kupujete? Si vzamete čas za razmislek, preverite neodvisne vire ali se odločate na podlagi oglasnih sporočil proizvajalcev? Zaupate priporočilom potrošniške organizacije?

Kadarkoli potrošnike povprašamo, kaj jih v potrošniški reviji najbolj zanima, so to primerjalni testi. Vedno več jih ve, da so potrošniški testi objektivne informacije o kakovosti izdelkov in storitev, da testiranja potekajo po določenih protokolih, anonimno, neodvisno od ponudnikov. Potrošniki, ki izbirajo na ta način, kupujejo bolj kakovostno in prihranijo – prihranki se pri trajnejših dobrinah merijo tudi v stotinah evrov, s svojimi premišljenimi nakupnimi odločitvami pa vplivajo na trg in izločajo najslabše. Prav zaradi vpliva na nakupne odločitve potrošnikov pa so rezultati testiranja dragocena informacija tudi za ponudnike. Dober rezultat na testu pomeni dobro referenco v očeh potrošnikov in večjo prodajo ter prednost pred konkurenco, posledično pa pripomore tudi k splošnemu dvigu kakovosti ponudbe in v končni fazi k razvoju nacionalnega gospodarstva.

Prav dvig kakovosti in krepitev konkurenčnosti sta razloga, da poleg potrošnikov primerjalno testiranje podpirajo tudi države. Nemčija na primer že več kot petdeset let. Država si prizadeva za uvedbo primerjalnega testiranja v Sloveniji že vse od sprejetja zakona o varstvu potrošnikov leta 1998, saj je predvidena celo podelitev koncesije za izvajanje testiranja. V nacionalnem programu varstva potrošnikov 2006–2010 je bila predvidena podelitev koncesije za izvajanje primerjalnega testiranja, vendar ta ni bila nikoli podeljena, država pa za njeno izvajanje niti ni predvidela sredstev. In zgodovina se ponavlja. V osnutku nacionalnega programa varstva potrošnikov za obdobje 2011–2017 je primerjalno testiranje spet prioritetna naloga a – spet brez predvidenih sredstev za izvajanje?!

Dragi potrošniki, če si res želite vedeti, kaj kupujete, nas boste morali vi bolj podpreti! Se nam pridružiti. Državi, od katere tudi pred tokratnimi volitvami nemara spet preveč pričakujete, očitno to ni v interesu.

Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije

****

V jutrišnji rubriki Jaz, potrošnik si lahko v tiskanem Delu preberete:

*Test margarin: Margarine danes čisto drugačne, kot so bile včasih

*Odgovore političnih strank na temo varstva potrošnikov

*O varnosti in pravilih spletnega nakupovanja

*O menjavi blaga, če nam to iz različnih vzrokov ne ustreza