Vseslovenska kampanja za promocijo zdravja na delovnem mestu bo potekala v projektu, ki ga vodi Združenje delodajalcev Slovenije, projektni partnerji pa so Sindikat novinarjev Slovenije (SNS) ter nekatere območne zbornice GZS in samostojne regionalne zbornice. Namen kampanje je povečanje ozaveščenosti in informiranosti slovenskih delodajalcev, zaposlenih, strokovne in splošne javnosti o pomenu promocije zdravja na delovnem mestu in koristih, ki jih ta prinaša.
Generalni sekretar Združenja delodajalcev Slovenije (ZDS) Jože Smole pojasnjuje, da se na njihovem združenju zavedajo, da je ohranjanje zdravja in kakovostnega življenja eden najpomembnejših družbenih izzivov današnjega časa. To še posebno velja za razvite države, kjer so tudi standardi in pričakovanja prebivalcev visoki.
Načrti za promocijo
Glavni namen kampanje je povečanje ozaveščenosti in informiranosti delodajalcev, zaposlenih, strokovne in splošne javnosti o pomembnosti promocije zdravja na delovnem mestu in koristih, ki jih ta prinaša. Pomembno je, da ministrica za delo tudi kot častna pokroviteljica podpira ta projekt in kampanjo, je dodal Smole.
Ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti dr. Anja Kopač Mrak je zadovoljna, da je združenje delodajalcev prevzelo organizacijo omenjene kampanje, saj sta varnost in zdravje na delovnem mestu zelo pomembna in spadata tudi na področje delovanja ministrstva za delo. Kot ključno ministrica opredeljuje tovrstno povezovanje med delodajalci, sindikati, vlado in drugimi sodelujočimi.
Prvi pogoj za kakovostno delo je zdravo in varno delovno mesto, za kar na ministrstvu zagotavljajo pravni okvir, pravi ministrica za delo. Oboji – tako delodajalci kot delavci – morajo te predpise upoštevati, vendar so ti le minimum. Pomembna je nadgradnja te osnove, kar je mogoče doseči s projekti, kot je kampanja za varna in zdrava delovna mesta, ki pod sloganom Zdravi zaposleni, uspešna organizacija.
Natečaj za inovativne ukrepe
Kampanja bo potekala v okviru projekta Vseslovenska kampanja za ozaveščanje delodajalcev za ohranjanje in krepitev zdravja zaposlenih na delovnem mestu, ki je bil izbran na javnem razpisu Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) za sofinanciranje projektov za promocijo zdravja na delovnem mestu v letih 2015 in 2016, pojasnjuje Katja Štandeker iz Izobraževalno-raziskovalnega inštituta Ljubljana. Nosilec projekta je, kot rečeno, Združenje delodajalcev Slovenije, drugi projektni partnerji pa so Sindikat novinarjev Slovenije, Štajerska gospodarska zbornica, Regionalna gospodarska zbornica Celje, Pomurska gospodarska zbornica, Savinjsko-šaleška gospodarska zbornica, Primorska gospodarska zbornica, Gospodarska zbornica Dolenjske in Bele krajine.
V kampanji so bile izvedene številne brezplačne informativno-promocijske aktivnosti, nekatere pa bodo še izvedli. Tako se je prejšnji mesec začel natečaj za delodajalce za izbor najboljših ukrepov promocije zdravja na delovnem mestu. Vsa slovenska podjetja so vabljena, da po spletnem obrazcu na www.zdravi-in-uspesni.si najpozneje do 31. maja prihodnje leto oddajo opis inovativnega ukrepa, ki ga izvajajo za promocijo zdravja na delovnem mestu.
Veliko aktivnosti
Od januarja do junija 2016 bodo v sedmih slovenskih regijah organizirani strokovni regijski posveti, na katerih bodo obravnavane aktualne teme iz promocije zdravja na delovnem mestu. Čez malo manj kot eno leto, oktobra 2016, bo organiziran nacionalni strokovni posvet, na katerem bodo predstavljeni rezultati kampanje, sklepi regijskih posvetov, zmagovalci natečaja za delodajalce in podobno.