Ali bodo banke soglašale s predlagano sanacijo, še ni znano. Kot je sredi avgusta povedal glavni izvršni direktor Posebne družbe za podjetniško svetovanje Matej Golob Matzele, pogajanja z bankami (to so Nova Ljubljanska banka, Unicredit banka Slovenija, Hypo Alpe Adria Bank, Abanka Vipa in Gorenjska banka) še niso končana in bodo trajala še vse do skupščine, poroča STA.
PDP je 86-odstotna lastnica Adrie Airways. "Ko smo načrt predstavili bankam je bil odziv izjemno pozitiven, ker so videle, da gre za resen projekt, da je sanacija zastavljena strokovno z neodvisnim svetovalcem," je tedaj povedal Golob Matzele.
Tudi po besedah glavnega izvršnega direktorja Adrie Airways Klemna Boštjančiča je pet bank predlog ob prvi predstavitvi sprejelo pozitivno. Dokapitalizacija je nujna za rešitev družbe, predpogoj zanjo pa sta rebalans državnega proračuna in sodelovanje bank, je pred kratkim za STA povedal januarja imenovani novi direktor Adrie Airways.
Vlada se je 23. junija odločila za pomoč Adrii Airways pri prestrukturiranju, in sicer bi država zagotovila 49,5 milijona evrov, 500.000 evrov pa naj bi zagotovila družba PDP. Vendar je pri tem opozorila, da je sodelovanje bank nujno, saj je pogoj za dokapitalizacijo s strani države.
Za dolgoročen obstoj družbe nujen strateški partner
Največja banka upnica Adrie Airways je Nova Ljubljanska banka, ki naj bi po predlogu konvertirala terjatev v višini 27,67 milijona evrov. Sledijo Unicredit banka Slovenija s konverzijo terjatev v višini 2,5 milijona evrov, Hypo Alpe Adria Bank v višini 4,17 milijona evrov, Abanka Vipa v višini 3,36 milijona evrov in Gorenjska banka v višini 700.771 evrov.
Sočasno z zmanjšanjem osnovnega kapitala in ponovnim povečanjem s stvarnimi vložki bi osnovni kapital povečali z denarnimi vložki v skupni višini 50 milijonov evrov. Dokapitalizacijo bi izvedli z izdajo 50 milijonov novih delnic, emisijska vrednost ene delnice bi bila en evro. Prednostno pravico bi izključili, poziv za vpis in vplačilo novih delnic pa bi naslovili na zaključen krog do 100 investitorjev, je razvidno iz sklica skupščine.
Adria Airways, ki je imela konec lanskega decembra 452 zaposlenih, je v izgubo zabredla že leta 2008. Družba, ki ima v svoji floti 14 letal in letos praznuje 50 let obstoja, ima do bank za skoraj 80 milijonov evrov dolgov, do dobaviteljev pa za približno 20 milijonov evrov.
Vodstvo namerava po končani finančni sanaciji za Adrio Airways poiskati strateškega partnerja. Ta je po namreč po Boštjančičevih besedah nujen za dolgoročen obstoj družbe. Predvidoma naj bi ga poiskali z mednarodnim razpisom, celoten postopek iskanja partnerja pa bo realno trajal kakšno leto dni.