Le uveljavljeni sejmi uspešno ohranjajo privlačnost

Agra v Gornji Radgoni in MOS v Celju sta najbolje obiskana sejma, Gospodarsko razstavišče pa stavi na lego v prestolnici.

Objavljeno
18. december 2015 18.33
infografika
Damjan Viršek
Damjan Viršek

Prireditelji sejmov ugotavljajo, da se po več letih krize razstavljavci in obiskovalci dobro odzivajo predvsem na uveljavljene »sejemske tematike«. Trije največji sejmarji pri nas so z doseženim v letu 2015 zadovoljni, poudarjajo pa, da bodo dolgoročno lahko uspešnejši le s prireditvami, ki bodo (še) bolj usmerjane k pričakovanjem razstavljavcev in obiskovalcev.

Na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani pričakujejo, da jih bo letos obiskalo več kot 300.000 obiskovalcev. »Poleg lastnih sejmov smo gostili nekaj sejmov drugih organizatorjev. Gostili smo dva odmevna kongresa, in sicer mednarodni kongres iz fizike Lepton Photon z odmevnim predavanjem Alana Gutha o vzporednih vesoljih ter mednarodni medicinski kongres ESRA. Poleg teh kongresov so se pri nas vsak dan vrstile manjše konference, korporativni dogodki različnega značaja, maturantski plesi, koncerti. Vse bolj smo prepoznavni tudi zaradi odmevnih mednarodnih potujočih razstav, letos smo gostili 1001 izum. Do konca leta načrtujemo še nekaj zabav – takšnih z Božičkom ali dedkom Mrazom ali brez njiju, pa nekaj koncertnih dogodkov Kurzschluss,« so povedali.

Nekaj novega za ljubitelje bencinskih hlapov

S poslovanjem v letu 2015 so zadovoljni, še več pa pričakujejo od prihodnjega leta. »Načrtujemo tudi novo prireditev za ljubitelje bencinskih hlapov, predvsem pa za tiste, ki ob udobni, varni vožnji skrbijo tudi za varovanje okolja, kaj pa to je, naj ostane še skrivnost,« je namignil Iztok Bricl, direktor GR.

Robert Otorepec, izvršni direktor Celjskega sejma, ocenjuje, da bodo leta 2015 izpolnili poslovni načrt, po katerem so čisti prihodki od prodaje predvideni v višini 3,7 milijona evrov. »Število obiskovalcev se je povečalo na vseh sejmih, ki smo jih letos pripravili, z novim projektom Sobote na celjskem sejmišču pa nam je na sejmišče uspelo pripeljati še nove obiskovalce, o katerih upamo, da bodo postali naši stalni gosti,« je povedal.

Za leto 2016 načrtujejo nekoliko nižje čiste prihodke od prodaje, saj bodo zaradi bienalne narave strokovnih sejmov izpadli nekateri pomembni sejmi (industrijski četverček). Tudi sejemski četverček Avto in vzdrževanje, Moto boom, Gospodarska vozila in Logotrans, ki je do zdaj potekal v parnih letih (nazadnje v letu 2014), bodo na željo razstavljavcev prestavili v neparna leta, torej v leto 2017.

»Leta 2015 smo na Pomurskem sejmu z ozirom na uspešne sejme poslovali bolje, kot smo načrtovali. Bilanca sicer še ni narejena, bo pa plan gotovo presežen. Sejma Agra in Lov sta bila največja v zadnjih desetih letih tako po številu razstavljavcev kot tudi obiskovalcev. Dokončen rezultat pa bo seveda odvisen tudi od uspešnosti izterjave,« je povedal Janez Erjavec, predsednik uprave sejemske družbe. Imajo pa v Gornji Radgoni zelo optimistične načrte za leto 2016. Priredili bodo nov sejem medicine Medical in spet tudi sejem obrambe, zaščite in reševanja Sobra. Načrtujejo tudi posodobitev nekaterih razstavnih površin in dokončno ureditev zemljišč z občino Gornja Radgona.

Za uspeh sejma je ključna vsebina

Tradicionalne prireditelje sejmov smo vprašali tudi po tem, katere so tiste značilnosti njihovega mesta, ki iz njega naredijo privlačno sejemsko destinacijo – tako za razstavljavce in obliskovalce.

»Ko govorimo o Ljubljani kot zanimivi poslovni destinaciji, jo zaznavamo v kontekstu slovenske prestolnice, ki že po definiciji vključuje vse centre odločanja, mreženja in storitev, ki jih glavna mesta vsebujejo,« so povedali na Gospodarskem razstavišču. Privlačnost Ljubljane kot sejemske destinacije ocenjujejo z dvema spektroma: kako privlačne so sejemske prireditve za potencialne razstavljavce in kako za obiskovalce.

»Poslovna javnost se gotovo prej vidi v Ljubljani na velikih mednarodnih sejmih, ki poleg razstave izdelkov in storitev ponujajo še bogat svetovalni obsejemski program za stroko in širšo javnost. Na pravem mestu srečajo prave akterje – od predstavnikov vlade do pomembnih protagonistov iz vrst izobraževalnih, strokovnih, panožnih krogov in tistih iz civilne družbe,« poudarjajo na Gospodarskem razstavišču.

Priznavajo pa, da ni najbolj preprosto pritegniti obiskovalce. »Prebivalci Ljubljane z okolico so preplavljeni z raznovrstno ponudbo v nakupovalnih centrih, središču mesta, v zadnjem času tudi na bližnji periferiji. Zato so tudi zahtevnejši pri svoji izbiri. To nas je usmerilo, da organiziramo velike, mednarodne, predvsem pa specializirane sejme z bogato ponudbo,« pravijo.

Celjska sejemska infrastruktura podobna nemški

»Lokacija sejmišča je ena najpogosteje navedenih prednosti sejma v Celju tako po oceni razstavljavcev kot tudi po mnenju obiskovalcev dogajanja pri nas. To je posledica tako dejstva, da je sejmišče lahko in hitro dostopno z vseh koncev naše države kot tudi sosednjih držav. Da je naša sejemska infrastruktura v širši regiji še najbolj podobna infrastrukturi naših nemških kolegov, ki so vodilni sejmarji na svetu, in se po njih najpogosteje zgledujemo. Hkrati pa smo na Celjskem sejmu lahko upravičeno ponosni na tradicijo naših sejemskih prireditev in kakovost naših storitev, ki nam jo priznavajo razstavljavci in obiskovalci,« so povedali na Celjskem sejmu.

Prednost Gornje Radgone je predvsem lega na stičišču Slovenije z Avstrijo, Hrvaško in Madžarsko, menijo na Pomurskem sejmu. Po avtocestni povezavi s krajšim delom regionalnih cest je zlahka dostopna vsem slovenskim krajem in svetovnim prestolnicam, prav tako pa tudi državam na območju Balkana.

»Sicer nekoliko manj razvita urbana infrastuktura pa je po drugi strani priložnost za uživanje gostoljubja v Pomurju. To ponuja najkakovostnejšo hotelsko namestitev v naravnih zdraviliščih, pristno bivanje in odlično kulinariko v široko razvejeni mreži kmečkega turizma ter uživanje v izbranih vinih uglednih vinskih kleti. Gornja Radgona se upravičeno ponaša z naslovom mesto sejmov in penine,« so še povedali.