Li Shufu je z nakupi delnic vzemiril Nemčijo

Profil: kitajski lastnik Volva se ogleduje še po Daimlerju, kar dviguje prah.

Objavljeno
02. marec 2018 17.38
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Ustanovitelj in predsednik uprave kitajskega proizvajalca avtomobilov Geely je s svojim podjetjem pred kratkim pridobil skoraj desetodstoten lastniški delež v nemškem Daimlerju. V Nemčiji se nekateri bojijo, da bi tako pomembno nemško podjetje lahko končalo v kitajskih rokah, zato so pristojni organi že začeli preiskovati, ali je bil posel zakonit ali ne.

Kitajski poslovnež Li Shufu je leta 1986 ustanovil podjetje za izdelavo avtomobilov Geely, ki se je razvilo v drugega največjega zasebnega proizvajalca avtomobilov na Kitajskem. Podjetje Geely je lastnik švedskega Volva in posluje zelo uspešno, zato se je vrednost delnic podjetja v zadnjih letih zelo hitro zviševala.

Li, ki vse od ustanovitve podjetja ostaja na položaju predsednika uprave, je zdaj eden najbogatejših Kitajcev, po mnenju revije Forbes je njegovo osebno premoženje vredno 17,3 milijarde dolarjev. Li že nekaj časa poskuša čim bolj uveljaviti svoje podjetje na evropskem trgu in seveda pridobiti dostop do najnovejših tehnoloških dosežkov evropskih avtomobilskih strokovnjakov.

Prejšnji petek je Lijevo podjetje Geely razkrilo, da je za devet milijard dolarjev kupilo lastniški delež v nemškem avtomobilskem podjetju Daimler, ki je lastnik znamke Mercedes Benz. Geely je zdaj 9,7-odstotni lastnik Daimlerja, takšen lastniški delež pa mu omogoča, da bo pridobil dostop do znanja, ki ga imajo Daimlerjevi strokovnjaki o izdelavi električnih avtomobilov in vozil za samostojno vožnjo brez voznika.

V Nemčiji so se zdaj spet oglasili vsi, ki se bojijo, da bi se tako ugledna in strateško pomembna avtomobilska znamka, kot je Daimlerjev Mercedes Benz, lahko znašla v kitajskih rokah. Nemški parlamentarni odbor namerava izprašati pristojne vladne uslužbence, ali je Lijev Geely morda kršil predpise o razkrivanju informacij in ali bi bilo morda treba prilagoditi zakonodajo, ki ureja trgovanje z obveznicami, ter odpraviti morebitne pomanjkljivosti v zakonih.

Tudi nemška uprava za finančni nadzor Bafin je sporočila, da še preiskuje, ali so pri omenjenem poslu kakor koli kršili predpise. Če se je to res zgodilo, bi lahko bilo podjetje Geely kaznovano z desetimi milijoni evrov ali več. Nemčija je že lani zaostrila predpise, ki določajo pogoje, pod katerimi tuja podjetja lahko prevzemajo nemška podjetja, potem ko je več kitajskih podjetij sklenilo pogodbe, s katerimi so pridobila dostop do znanja nemških strokovnjakov. Hkrati so nemška podjetja že večkrat opozorila, da imajo težave pri pridobivanju lastniškega deleža kitajskih tekmecev, ker jim to preprečuje kitajska zakonodaja. Nemška gospodarska ministrica je sicer spet poudarila, da so takšni posli izključno poslovno vprašanje, vendar je hkrati opozorila, da odprtosti nemškega gospodarstva nihče ne bi smel izkoriščati.