Lisca prodala enako kopalk in perila

Skupina ob polletju zarade slabše prodaje hčerinskega Inpleta štiri odstotke slabše kot v istem obdobju lani.

Objavljeno
07. julij 2015 11.32
lvi*Lisca 60 let
Ba. Pa., gospodarstvo; STA
Ba. Pa., gospodarstvo; STA
Sevnica − Prodaja skupine Lisca, ponudnice predvsem ženskega perila in kopalk lastnih blagovnih znamk, je bila zaradi slabše prodaje hčerinskega Inpleta ob polletju štiri odstotke manjša od primerljive lanske. Prodaja kopalk in perila je bila medtem ob polletju enaka lanski.

Generalni direktor Lisce Goran Kodelja je za STA povedal, da je Inplet, ki se ukvarja s pletivi, ob poletju prodal za približno 17 odstotkov manj kot v istem lanskem obdobju, pri prodaji svojega osnovnega programa pa je Lisca ohranila lanske prodajne rezultate. Skupaj so tako ustvarili 15,5 milijona evrov prometa oziroma približno pol milijona manj kot v istem lanskem obdobju.

Glede dobička je dejal, da je ta zaradi sezonske prodaje kopalk cikličen. Sicer pa ob koncu leta pričakujejo 2,6 milijona evrov čistega dobička oziroma približno petino več kot lani in bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) v znesku 4,2 milijona evrov. Kot pričakujejo, bo Inplet svoj izpad do konca leta nadoknadil, sicer naj bi letošnja prodaja lansko presegla za nekaj odstotkov, je napovedal.

Doma sedemodstotna rast

Skupina Lisca, ki v matični in hčerinskih družbah v sedmih državah zaposluje 700 ljudi, je na stabilnem domačem trgu lani imela sedemodstotno rast prodaje, veseli jih tudi, da so v državah nekdanje Jugoslavije oziroma na svojih tradicionalnih trgih na Hrvaškem, v Srbiji in BiH letos ohranili rast prodaje. Opazno boljše prodajajo predvsem na Hrvaškem.

Bolj previdni so na ruskem, predvsem zaradi padca rublja opešanem in nestabilnem trgu, kjer se trudijo obdržati lansko raven prodaje. Kljub vsemu nameravajo v Rusiji, ki jo uvrščajo med svoje strateške trge, vztrajati, po potrebi vlagati in čakati na boljše čase.

Največjo rast pričakujejo na tujem

Največjo rast prodaje oziroma do 15 odstotkov pričakujejo na svojih drugih strateških trgih, predvsem v Italiji, na Nizozemskem in tudi v Avstriji. V Nemčiji so prodajni izidi nekoliko slabši od načrtovanih, prodajajo pa tudi na Češkem in v Turčiji.

Lisca, ki na domačem trgu proda približno petino svojih izdelkov, je lani nadaljevala širjenje prodajne mreže. V Sloveniji ima zdaj 25 svojih in franšiznih prodajaln ter v drugih državah še približno sto. Sicer so širjenje svoje prodajne mreže v glavnem končali in bodo nove trgovine odpirali le še priložnostno.

Aprila so okrepili ponudbo v svoji lani odprti trgovini na Stritarjevi ulici v Ljubljani, kjer so vse zgornje nadstropje oziroma približno 130 kvadratnih metrov namenili izključno prodaji kopalk. Za odprtje novih večjih trgovin v okviru večjih trgovskih središč pa se dogovarjajo v Zagrebu in Pragi.

Števila zaposlenih ne bodo spreminjali

Z njihovim odprtjem je povezano nekaj novih delovnih mest, sicer pa v Lisci, ki je junija praznovala 60-letnico svojega delovanja, števila zaposlenih načeloma ne bodo spreminjali. V Sloveniji jih imajo skupaj z nekaj več kot 50 delavci invalidskega podjetja Inde zdaj zaposlenih približno 280, preostalih 420 je zaposlenih v tujini, je še povedal Kodelja.

Skupino Lisca, ki se uvršča v modno industrijo, poleg matičnega sevniškega podjetja sestavljajo še sevniško hčerinsko podjetje Inplet, Liscino proizvodno podjetje v Srbiji ter njene prodajne hčerinske družbe v Zagrebu, Beogradu, Sarajevu, Skopju, Münchnu in Pragi.