LPP: z višjimi cenami do večjega števila terminskih vozovnic

Z novimi cenami želijo delež terminskih vozovnic povečati na najmanj 70 odstotkov.

Objavljeno
14. november 2011 15.45
Posodobljeno
14. november 2011 16.10
Mo. B., Delo.si
Mo. B., Delo.si

Ljubljana - Predlog sprememb, ki med drugim namesto dosedanjih 80 centov za eno vožnjo z možnostjo prestopanja predvidevajo ceno 1,20 evra, bo ljubljanski mestni svet obravnaval konec novembra.

Predlog sprememb predvideva tudi spremembo cene šolske mesečne vozovnice s 17 na 20 evrov in splošne s 34 na 37 evrov, cene terminskih vozovnic za upokojence, brezposelne ter prenosnih mesečnih in letnih vozovnic pa bodo ostale nespremenjene. Če bo mestni svet predlog potrdil, bodo nove cene začele veljati s 1. januarjem 2012, z uveljavitvijo pa bodo ukinili kombinirane vozovnice.

Direktor LPP Peter Horvat je na novinarski konferenci v Ljubljani povedal, da je trenutno 77 odstotkov vseh vozovnic LPP vrednostnih, z novimi cenami pa želijo delež terminskih vozovnic povečati na najmanj 70 odstotkov. S tem bi povečali uporabo javnega prevoza, saj se imetniki terminskih vozovnic praviloma bolj pogosto odločajo za njegovo uporabo, menijo na LPP.

Na LPP pri tem poudarjajo, da ne gre za dvig cen, temveč za spremembo. Cen vozovnic po besedah direktorice Javnega holdinga Ljubljana Zdenke Grozde niso spreminjali od leta 2004. Leta 2007 so jih sicer zaokrožili, vendar so ceno gotovinskega plačila znižali na en evro. Z možnostjo brezplačnega prestopanja v okviru 90 minut bo vožnja kljub spremembam še vedno cenejša kot pred uvedbo sistema plačevanja z urbano, je razložila in dodala, da so se o tem pogovarjali zadnja tri leta.

Po Horvatovih besedah bi z novimi cenami prihodke podjetja lahko povišali za okoli 800.000 evrov. LPP bo sicer tudi letošnje leto končal z izgubo, v prvih šestih mesecih je znašala 3,6 milijona evrov.

V družbi kljub spremembam cen ne pričakujejo pozitivnega rezultata. »Naš cilj je s podaljševanjem linij v primestne kraje število potnikov povečati na 10 do 15 milijonov v naslednjih petih, šestih letih. Če nam to uspe, bo LPP že zelo blizu pozitivne številke oziroma ničle. Je pa res, da bomo takrat namesto 206 potrebovali 260 avtobusov in bodo s tem dodatni stroški,« je pojasnil Horvat.