Koper – Nizozemsko podjetje Van Oord je včeraj v Luki Koper končalo poglabljanje prvega bazena na 15 metrov. Za celotno poglobitev, ki ga je sofinancirala tudi EU, je Luka namenila več kot štiri milijone evrov, globlje morje pa bo lahko izkoristila junija 2017, ko bo dobila nova dvigala; tudi dva super postpanamaxa za pretovarjanje ladij s 14.000 kontejnerji. Zdaj lahko pretovarjajo ladje z največ 8000 kontejnerji. Nova dvigala in tiri na kontejnerskem terminalu bodo Luko stali 37 milijonov evrov. Na severni strani drugega pomola za razsuti tovori je morje globoko 18 metrov, v drugem bazenu približno 13 metrov, v prvem bazenu pa 15 metrov. Sebastjan Šik iz Luke pravi, da dodatnega poglabljanja kratkoročno ne načrtujejo.
Predvidoma do konca tega meseca bo poglabljanja zunaj pristaniškega akvatorija končala tudi Uprava RS za pomorstvo. Gre za kanal, dolg 1200 metrov in širok 165 do 210 metrov, po katerem priplujejo ladje v prvi bazen, uprava pa ga je v zadnjih letih poglobila z 11,4 na 15 metrov. Koliko je v celoti stalo poglabljanje, v upravi še niso izračunali, je pa 85 odstotkov projekta sofinancirala EU. Luko Koper sta včeraj obiskala koordinatorja jedrnih evropskih prometnih koridorjev, ki so ključni za razvoj železniškega prometa v Sloveniji. Kurt Bodewig je odgovoren za Baltsko–Jadranski koridor, Laurens Jan Brinkhorst pa za Sredozemskega. Koprsko pristanišče je vključeno v oba jedrna koridorja, zato sta si koordinatorja hotela ogledati luške načrte za povečanje zmogljivosti pristanišča. Predsednik uprave Dragomir Matić ju je seznanil z naložbami v nov privez ro-ro v tretjem bazenu, v nov tovorni vhod v pristanišče in v nove železniške zmogljivosti. Včeraj so države med Baltikom in Jadranom (Poljska, Češka, Slovaška, Avstrija, Slovenija in Italija) tudi uradno odprle Balstko–Jadranski železniški tovorni koridor. B. Š.