Luka Koper: prava tekma za kontejnerje se šele začenja

Prihodnje leto naj bi začeli podaljševati prvi pomol in zgradili nov vhod v Luko Koper. Trst odgovarja z napovedmi o mega vlaganjih.

Objavljeno
08. september 2014 20.08
Luka Koper 19.junija 2014
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper, Trst - Danes bodo v Luki Koper zaključili prvo fazo poglobitve prvega bazena na 14 metrov, za kar jim bo uprava tudi izdala ustrezno dovoljenje za vplutje ladij z ugrezom do 13,5 metra. Tokratna delovna zmaga je samo majhna etapa v veliko večjem razvojnem načrtu. Pristanišče Trst je napovedalo vlaganja v višini preko 300 milijonov evrov, ki jih bodo združili država in privatniki.

Luka Koper s poglobitvijo bazena ob kontejnerskem pomolu omogoča prihod ladij z 10.000 zabojniki, v Trstu pa za naslednja leta napovedujejo prihode ladij s po 10.000 do 14.000 kontejnerji TEU. V Trstu je namreč minuli teden skupina podjetij (Icop, Cosmo Ambiente, Interporto Bologna in Parisi) podpisala pogodbo, po kateri naj bi v dveh letih in treh mesecih od začetka gradnje (torej predvidoma sredi leta 2017) zgradili 125.000 kvadratnih metrov skladiščnih površin ob 7. (kontejnerskem) pomolu. Z gradnjo naj bi začeli v začetku leta 2015, za to prvo fazo naj bi v Trstu namenili 132 milijonov evrov (od tega 102 milijona evrov državnega denarja). V drugi fazi pa naj bi zagotovili še 180 milijonov evrov. Tako bi radi do leta 2020 prišli z lanskih 458.000 na en milijon kontejnerjev pretovora.

»Gradnja logističnega terminala v Trstu za nas ni grožnja, temveč priložnost za krepitev konkurenčnosti pristanišč severnega Jadrana, ki se soočajo predvsem s konkurenco severnih pristanišč,« je odgovoril Sebastjan Šik, vodja odnosov z javnostmi Luke Koper. S povečevanjem zmogljivosti v Jadranu bo ta prostor prevzemal večje količine tovora. Zato je Luka že objavila razpis za pripravo projektne dokumentacije za podaljšanje prvega pomola za 100 metrov. Rok za oddajo ponudb je čez en teden. Podaljšanje pomola obsega nove skladiščne površine, nov privez, dodatno poglabljanja morskega dna (na 15 metrov globine), dodatno železniško infrastrukturo in nova dvigala (mostna dvigala na tirih). Naložba v razvoj prvega pomola bo 78 milijonov evrov (samo luškega denarja). S tem podaljšanjem bodo na prvem pomolu do leta 2018 namesto sedanjih 720.000 lahko pretovorili 950.000 kontejnerjev (lani so jih 600.000).

Uprava Luke Koper je minuli teden prvič uradno obiskala koprskega župana Borisa Popoviča in vodstvo občine in se dogovarjala še o dveh drugih pomembnih projektih, pri katerih je občina pripravljena pomagati pri razvoju pristanišča. S krožišča na koncu Bertoške vpadnice naj bi prihodnje leto vendarle začeli graditi enega od dveh novih vhodov v pristanišče. Za zdaj Luka Koper še pridobiva soglasja in dovoljenja, vključno s stavbno pravico lastnikov zemljišč na trasi novega vhoda. Po ocenah Luke Koper bi novi vhod lahko začeli graditi v prvi polovici 2015. Seveda bi novi vhod razbremenil prometne poti znotraj pristanišča in za približno polovico zmanjšal število tovornjakov na obrobju mesta.

Vodstvu koprske občine je uprava Luke predstavila tudi prve idejne zasnove novega potniškega terminala. Zdaj bodo začeli pripravljati projektno dokumentacijo in kasneje začeli s pridobivanjem gradbenega dovoljenja. Čeprav je Mišičeva uprava začetek gradnje potniškega terminala napovedovala za konec leta 2014, pa je sedaj jasno, da se bo to lahko zgodilo v naslednjem letu, kar Luka načrtuje tudi v svojem naložbenem načrtu.