Madžari, Slovaki in Avstrijci bi pomagali pri drugem tiru

 V danes končano poglobitev morja je šlo 17,5 milijona evrov. Počasne priprave na gradnjo nove proge.

Objavljeno
09. december 2015 20.54
Luka Koper. V Kopru 24.3.2015
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper – Danes so v Kopru končali 17,5 milijona evrov vredno poglobitev vplovnega kanala in kontejnerske obale Luke na 15 metrov. Globlje morje zdaj omogoča prihod tudi ladij z 20.000 zabojniki. A večja skrb je drugi tir. Razširila se je informacija, da so Madžarska, Slovaška in Avstrija pripravljene pomagati pri njegovi gradnji. Minister Gašperšič je za prihodnji teden napovedal obisk madžarske delegacije.

Na vprašanje TVS o možnem vlaganju treh sosednjih držav v drugi tir je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič odgovoril: »Za to informacijo sem že slišal, čeprav do mene ponudbe niso prišle. Z madžarsko vlado smo v intenzivni povezavi in že nekaj časa deluje medvladna delovna skupina. Ravno 15. decembra je predvideno srečanje članov te delovne skupine, na katerem bomo izmenjali potrebne informacije o tem projektu in obiskali Luko Koper. Na podlagi tega bo madžarska stran pripravila predloge o možnostih sodelovanja. Januarja je predvideno srečanje obeh vlad in do tedaj pričakujemo, da bo Madžarska pripravila možen predlog sodelovanja pri drugem tiru,« je povedal minister Gašperšič, ki še vedno upa na model javno-zasebnega partnerstva pri financiranju in na nepovratna sredstva EU.

Kdaj se bo Slovenija spet prijavila za pridobitev evropskih sredstev? »Dokončno odločitev o tem, kdaj bi se bilo smotrno prijaviti, bomo sprejeli proti koncu prihodnjega leta. Tedaj bo nekoliko jasneje, koliko denarja bo na voljo na posameznem razpisu po nacionalnih ovojnicah. Zato je prijava mogoča konec prihodnjega leta ali leta 2018, ko naj bi po nekaterih pričakovanjih imeli več možnosti za uspešno črpanje sredstev za ta projekt,« je dejal Gašperšič in dodal, da razpisano dokumentacijo še pregledujejo v Evropski investicijski banki. Revizijo projekta naj bi pridobili do junija 2016.

Je pa DRI pred nekaj dnevi na ministrstvo za okolje in prostor podal novo, popolnejšo vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja za drugi tir, za katerega minister predvideva, da bi bilo lahko izdano v prvem četrtletju 2016. V Luki Koper so bili v zadnjem mesecu zelo nezadovoljni s prometom po slovenskih železnicah. »Samo novembra smo imeli ogromno škodo in zastoje v železniškem prometu. Prevozniki niso mogli prepeljati tovora, blago ni bilo dostavljeno pravočasno, del blaga pa so v prejšnjem mesecu še bolj preusmerjali na cesto. Čeprav naj bi po prvem tiru lahko prepeljali 14 milijonov ton blaga, kot zagotavljajo, ga zdaj prepeljemo 11 milijonov ton in že pri tem so težave. Nekatere stranke so napovedale, da bodo poskušale izterjati škodo od tistih, ki so jo povzročile.

Negotovi načrti Luke Koper

Država je v poglobitev plovnega kanala namenila 9,2 milijona evrov, Luka pa v poglobitev morja ob kontejnerskem pomolu 8,3 milijona. Toda zdaj je treba ta pomol podaljšati in ga opremiti z velikimi dvigali. Do leta 2020 bodo v kontejnerski terminal investirali 235 milijonov evrov in omogočili pretovor 1,3 milijona zabojnikov (skoraj dvakrat več kot zdaj).

Zaradi spora med koprsko in ankaransko občino glede delitve koncesnine so razvojni načrti Luke negotovi. Minister je ob današnjem obisku v Luki obljubil, da se bo ministrstvo vključevalo v reševanje tega vprašanja, pri čemer je opozoril, da bi morale tudi lokalne skupnosti bolj sodelovati. Ker so zaradi spora blokirali tudi gradnjo novega vhoda v Luko, je ministrstvo pripravilo rešitev, po kateri bi občina in država podelili Luki stavbno pravico, medtem pa bi lahko sprte strani reševale lastniško vprašanje zemljišča na sodišču. S takšno rešitvijo se mora zdaj strinjati še občina Koper. Minister je tudi zavrnil očitek zaposlenih iz Luke, da gre pri počasnem reševanju drugega tira za narodno izdajstvo. »Ključni problem je finančna konstrukcija. Vse ni v mojih rokah, saj se država v proračunu ne more več zadolžiti,« je pojasnil počasnost priprav drugega tira Gašperšič.