Markus Persson

Profil: Programer, ki je svoje življenjsko delo prodal – čeprav ne zaradi denarja, je obogatel

Objavljeno
26. september 2014 19.12
Andrej Kotar, gospodarstvo
Andrej Kotar, gospodarstvo
Švedski programer računalniških igric se je odločil prodati svoje podjetje in izjemno priljubljeno igrico Minecraft računalniškemu velikanu Microsoft. Avtor Minecrafta pravi, da tega ni storil zaradi denarja, ampak zaradi prevelikega pritiska, pod katerim se je znašel kot eden prvih zvezdnikov med programerji računalniških igric.

Markus Persson je začel programirati računalniške programe na očetovem računalniku Commodore 128, ko je bil star komaj sedem let, ter v otroštvu ure in ure na njem igral računalniške igrice. Po srednji šoli se je za nekaj časa zaposlil v podjetju Midasplayer, vendar mu ni bil všeč odnos podjetja do računalniških igric, saj so v njem programirali veliko med seboj podobnih igric, vodilni pa so jih imeli samo za izdelke, s katerimi je mogoče zaslužiti veliko denarja, in jih niso znali ceniti kot ustvarjalne dosežke. Persson je zato leta 2008 dal odpoved in postal programer za podjetje Jalbum, popoldne pa mu je ostalo še veliko prostega časa, med katerim je lahko programiral svoje igrice. Takrat je naredil eno najbolje prodajanih računalniških igric na svetu Minecraft, s katero je mogoče ustvarjati navidezne svetove in predmete, končne izdelke pa objaviti tudi na spletni strani youtube, na kateri si jih lahko ogledajo milijoni ljudi. Leta 2009 je ustanovil podjetje Mojang s sedežem v domačem Stockholmu in kmalu postal znana osebnost v industriji računalniških igric. Pravzaprav je postal eden prvih pravih zvezdnikov med programerji računalniških igric, ki ga poznajo pod vzdevkom Notch. Persson se je vedno rad loteval novih izzivov, zato je leta 2011 napovedal, da ne bo več glavni programer Minecrafta, ampak se bo posvetil ustvarjanju novih računalniških igric, a mu z nobeno novo igrico ni uspelo ponoviti uspeha Minecrafta. Kljub zvezdniškemu statusu velja za skromnega in nekoliko sramežljivega človeka, ki se ne počuti najbolje v vlogi zvezdnika. O sebi pravi, da je bil vedno samo piflarski računalniški programer, slavo pa je vedno občutil kot neprijetno breme.

Pred tednom dni se je 35-letni Persson odločil prodati svoje podjetje družbi Microsoft za 2,5 milijarde dolarjev, samo za igrico Minecraft bo Microsoft menda plačal 1,8 milijarde dolarjev. Številni ljubitelji Minecrafta so že kritizirali njegovo odločitev, zlasti zato, ker je Persson večkrat tudi sam kritiziral velika mednarodna podjetja, ki izkoriščajo priljubljene igrice samo zato, da bi z njimi ustvarjala dobiček, in jih nimajo za ustvarjalne stvaritve. Vendar jim je Persson že odgovoril, da se za prodajo ni odločil zaradi denarja, ampak zato, ker ni več prenesel pritiska, saj so od njega vsi pričakovali nove ustvarjalne presežke, sam pa pravi, da ne more delati pod takšnim pritiskom. Posel bo predvidoma sklenil enkrat do konca letošnjega leta.