Novi izvršni direktor Volkswagna napoveduje težke čase za podjetje, v katerem se bodo po škandalu, ki je izbruhnil zaradi izpustov iz dizelskih motorjev, morali sprijazniti z varčevanjem in odpuščanjem zaposlenih.
Matthias Müller je svojo poklicno pot začel pri nemškem avtomobilskem proizvajalcu Audiju in v devetdesetih letih prejšnjega stoletja napredoval do položaja, na katerem je bil pristojen za načrtovanje vseh serij Audijevih avtomobilov. Leta 2007 je postal vodja oddelka za strategijo razvoja vseh avtomobilskih znamk v skupini Volkswagen, katere del je tudi Audi, jeseni 2010 pa zasedel položaj predsednika uprave Porscheja, svetovno znanega proizvajalca vrhunskih športnih avtomobilov in prav tako člana poslovne skupine Volkswagen. Skupina Volkswagen, ki velja za največjega proizvajalca avtomobilov v Evropi in enega vodilnih na svetu, se je pred kratkim zapletla v hud škandal, potem ko je javnost izvedela, da je Volkswagen prodal 11 milijonov avtomobilov s programsko opremo, ki je omogočala goljufanje pri merjenju škodljivih snovi v izpustih dizelskih motorjev. Programska oprema je med uradnimi testiranji poskrbela za to, da so naprave izmerile nižjo količino škodljivih snovi v izpustih od dejanske, Volkswagen pa je tako izpolnil vse zahtevane okoljske standarde ter zavajal oblasti in kupce. Med avtomobili s sporno opremo je bilo največ volkswagnov, sledili so avtomobili drugih znamk Volkswagnove skupine – Audi, Seat in Škoda. Škandal zaradi izpustov iz dizelskih motorjev je izjemno škodil ugledu podjetja, zato se je močno znižala vrednost Volkswagnovih delnic, odstopiti je moralo več pomembnih predstavnikov v podjetjih Volkswagnove skupine, med drugim tudi dolgoletni izvršni direktor skupine Martin Winterkorn. Konec prejšnjega meseca ga je nasledil Müller, ki je takoj po zasedbi najvišjega položaja v Volkswagnu napovedal, da si bo kot novi vodja skupine prizadeval predvsem za povrnitev zaupanja v podjetje in da bo takoj sprožil natančno preiskavo o spornem dogajanju v podjetju.
Müller se je prejšnji teden spet javno oglasil in napovedal temeljite spremembe v podjetju ter opozoril, da bodo spremembe v teh težkih časih za podjetje občutili prav vsi zaposleni. Sporočil je, da bodo v podjetju pregledali vse naložbene načrte in se odpovedali vsem, ki niso nujno potrebni. Pospešili bodo tudi izvajanje sedanjega programa za zniževanje stroškov v podjetju, da bi se lažje spoprijeli s posledicami krize, to pa verjetno pomeni, da bo Volkswagen kmalu začel odpuščati delavce. Müller pravi, da bodo ostri ukrepi neizogibni, saj je prišel na čelo podjetja v najtežjem obdobju za Volkswagen v vsej njegovi zgodovini in bo izjemno težko spet pridobiti zaupanje strank do zdaj ene najuspešnejših avtomobilskih znamk na svetu.