Mercator bo spet prodajal nepremičnine

V iskanju prostega denarnega toka, režejo stroške in prodajajo odvečne lokacije.

Objavljeno
01. september 2017 19.42
Novica Mihajlović
Novica Mihajlović

Ljubljana – Ugodne razmere na trgu nepremičnin v Mercatorju vidijo kot možnost, da pridobijo sveže milijone, ki jih bodo lahko namenili za razdolževanje in naložbe v nadaljnji razvoj. Vrnitev na trg BiH je nujen, pozitivna ničla bo že uspeh.

Ste vedeli, da Mercator zavrže tudi po 170 vlačilcev sadja in zelenjave na leto? Več kot 3400 ton zavrženega sadja in zelenjave je neposredna posledica manj kot optimalno urejene logistike in predsednik uprave Mercatorja Tomislav Čizmić nam je s primerom odpisov blaga poskušal orisati, koliko ima vodilni slovenski trgovec še možnosti za izboljšanje poslovanja.

»Zdaj, ko imamo zelo omejene vire financiranja, je zelo pomembno, koliko denarnega toka dobimo iz poslovanja. Gotovina je v takih razmerah kralj,« pravi Čizmić, ki se hvali, da so v prvem polletju samo obratni kapital povečali za 20 milijonov evrov. Družba, ki namerava do konca leta 2019 v Zalogu zgraditi nov logistično-distribucijski center, je, čeprav dokumentacijo zanj še pripravljajo, logistiko že opazno izboljšala, trdi sogovornik.

»Mercator nikoli ni bil bolj slovenski«

Čizmić poudarja, da v času, ko se vsi tekmeci hvalijo s slovenskim izvorom blaga na svojih policah, Mercator ponuja največ slovenskega blaga med vsemi. »Začeli smo s pomlajevanjem podobe Mercatorja, da bi se približali mladim in prepričali kupce priljubljenih domačih blagovnih znamk. Vsi vpijejo, da prodajajo slovensko, a Mercator ima, denimo, od Žita 600 ali 700 izdelkov na svojih policah, diskontni trgovec tega ne more imeti, če ima vsega skupaj 1500 izdelkov. Mercator nikoli ni bil bolj slovenski, kot je zdaj,« pravi Čizmić.

Da je akcija že obrodila sadove, po njegovi oceni dokazuje povečanje tržnega deleža med kupci v starosti od 18 do 35 let. Podoba najdražjega trgovca Čizmića ne moti, pomembno se mu zdi predvsem to, da se kupci ne počutijo ogoljufane, da za svoj denar dobijo ustrezno vrednost.

Stimulacije za maloprodajo

Medtem ko so ob polletju materialne stroške znižali za 18 milijonov evrov v primerjavi z lanskim prvim polletjem, so v Mercatorju uvedli variabilno nagrajevanje za zaposlene v maloprodaji. Prodajalcem v trgovinah z dobrimi rezultati namenjajo dodatno denarno nagrado. To je že opazno v odnosih med zaposlenimi, je po nedavnem sestanku z vodjo največjega sindikata v Mercatorju prepričan Čizmić, ki verjame, da je zadovoljna prodajalka pomemben dejavnik za uspeh družbe.

V BiH rešujejo, kar se rešiti da

Upniški odbor Agrokorja je v četrtek potrdil načrt, po katerem bo Mercator v Bosni in Hercegovini pod svoje okrilje prevzel 83 trgovin Konzuma. Čizmić je pojasnil, da bi Mercator tako dobil nazaj svoje prostore, ki jih je do zdaj oddajal Konzumu in mu Konzum zanje dolguje že skoraj 18 milijonov evrov.

Večino te terjatve bodo poravnali z vrednostjo opreme in blaga v trgovinah, za nakup zalog pa bodo Konzumu še nekaj plačali. »Mi se zavedamo, da vstopamo na zelo težaven trg, ki ima sicer pozitivno mnenje o Mercatorju, a se danes nihče s presežki denarja ne bi podal na ta trg. Ampak, če imaš možnost, da dobiš nazaj 18 milijonov evrov, ki bi jih sicer gotovo izgubil, ali možnost, da to dobiš nazaj in še nekaj malega zaslužiš, je to za nas najboljši scenarij,« je svoja pričakovanja o poslovanju s »pozitivno ničlo« v BiH orisal sogovornik, ki mu ustreza predvsem to, da nanj niso prevalili Konzumovih obveznosti do dobaviteljev v BiH.

V pestro jesen s prodajo nepremičnin

V Mercatorju se zavedajo, da njihovega lastnika, nasedli Agrokor, čaka pestra jesen. Čizmić se zaveda, da kljub vsem zakonskim varovalkam in varovalkam bank, Mercator ne more odmisliti vseh težav svojega lastnika.

»Zaradi omejitev pri financiranju je za Mercator in naš razvoj pomembno, da ima stabilnega lastnika z denarjem. Kdo bo naš lastnik, na to ne moremo vplivati. Bomo pa naredili, kar lahko,« je povedal Čizmić in napovedal, da bodo spet zagnali proces prodaje odvečnih nepremičnin. Tako imenovana monetizacija bo potekala v več korakih, trgovin ne bodo zapirali, če ne bodo odpirali novih, saj 99 odstotkov vseh trgovin dela z dobičkom.

Koliko denarja računajo, da bodo iztržili s prodajo nepremičnin, Čizmić ne razkrije. Je pa prepričan, da je že večkrat omenjeni cilj 300 milijonov evrov v sedanjih razmerah na nepremičninskem trgu lažje dosegljiv kot kadarkoli prej. Del kupnine bodo namenili za zmanjšanje 850 milijonov evrov dolga, del pa bodo namenili za naložbe v izboljšanje poslovanja.

Odnosi s partnerji

»Če bi mi dobili pravega, stabilnega in dolgoročnega lastnika, sem prepričan, da ima Mercator fenomenalne obete,« Čizmić sporoča dobaviteljem in partnerjem. Odnosi z dobavitelji večinoma ostajajo urejeni, pogajanja nenehno potekajo in plačila so redna, največ živčnosti pri dobaviteljih pa povzročajo težave Mercatorjevega lastnika.

»Če bodo dobavitelji začutili neko tveganje zaradi položaja našega lastnika, nas lahko začnejo stiskati v smislu plačilnih rokov in omejitev. Problem so predvsem partnerji iz tujine, denimo zavarovalnice, ki zavarujejo terjatve naših dobaviteljev. A nikoli ni bil negotov položaj Mercatorja, ampak položaj Agrokorja,« dodaja Čizmić.