Mercator izboljšal polletne rezultate

Številke so spodbudne. Upniki Agrokorja danes odločajo o vrnitvi 83 Konzumovih trgovin v BiH pod okrilje Mercatorja.

Objavljeno
31. avgust 2017 11.01
Novica Mihajlović
Novica Mihajlović
Ljubljana - Dobiček Skupine Mercator je bil v prvem polletju 2017 za 2,67 krat višji kot v enakem obdobju preteklega leta in je znašal 10,4 milijonov EUR, medtem ko je v enakem obdobju preteklega leta znašal 3,9 milijonov EUR, so sporočili iz slovenskega trgovca, ki je sestavni del prezadolženega Agrokorja.

EBITDA Skupine Mercator je v prvem polletju znašala 58,3 milijona evrov, v enakem obdobju preteklega leta, skupaj s poslovanjem odprodanih dejavnosti 57,1 milijona, brez upoštevanja poslovanja odprodanih dejavnosti pa 52 milijonov EUR. Izboljšano poslovanje se kaže tudi v višji EBITDA marži, ki se je povečala za 11 odstotkov glede na enako obdobje preteklega leta oziroma za 15 odstotkov brez upoštevanja poslovanja odprodanih dejavnosti.

Prav tako je višja EBITDA za družbo Poslovni sistem Mercator, d. d., ki znaša 35,2 milijona evrov, kar je za 3,5 milijona več kot v enakem obdobju preteklega leta. Zato je EBITDA marža višja za 17,4 odstotka glede na enako obdobje preteklega leta. Na padec prihodkov po trgih je tako vplivala predvsem odprodaja neosnovnih dejavnosti Modiane in Intersporta v letu 2016, pa tudi optimizacija veleprodajnih kanalov in zapiranje trgovin po odločbi regulatorja v Srbiji.

Osnovni dejavnosti dobro kaže

Pozitivni vpliv na prihodke Skupine Mercator ima poslovanje osnovne dejavnosti, kjer smo na trgu Slovenije in Črne gore v primerjavi z enakim obdobjem preteklega leta dosegli višje prihodke iz prodaje blaga. Tudi na trgu Srbije, kjer so v dejavnosti trgovine na drobno prihodki nižji predvsem zaradi zapiranja enot, se kažejo pozitivni trendi. Mercatorjevo poslovanje je torej stabilno, ostaja reden in zanesljiv plačnik partnerjem in dobaviteljem. Mercatorjeva uprava zagotavlja tudi, da skupša omejiti tveganja, povezana s položajem Agrokroja na Hrvaškem.

Kako do konca leta?

Mercator se intenzivno prilagaja hitrim spremembam na trgu predvsem z diverzifikacijo prodajnih formatov. Tako bo tudi leto 2017 v znamenju posodobitve maloprodajne mreže in osredotočenosti na potrošnike. Mercatorjeva največja pridobitev na področju investicij v maloprodajno mrežo v prvem polletju je novozgrajeni Trgovski center Bled s supermarketom in lokali za oddajo v najem.

Danes je dan D za vrnitev v BiH

Tudi sicer je danes pomemben dan za Mercator, upniki Agrokorja bodo na upniškem odboru glasovali o predlogu, da Mercator na trgu Bosne in Hercegovine od Konzuma pod svoje okrilje prevzame 83 trgovin. S to potezo poskuša Agrokor popraviti napako izpred nekaj let, ko je Mercatorjeve trgovine prevzel Konzum in si tako prepolovil prihodke v BiH ter izgubil vodilni položaj na trgu. Ukrep je na mizi že vse poletje, a so se znotraj skupine lomila kopja glede vprašanja, kolikšen del Konzumovih obveznosti na enem najrevnejših trgov v Evropi bi prenesli na pleča Mercatorja.

Da je Mercator že tik pred vrati v BiH, pravijo tudi naši viri v Sarajevu. V prestolnici BiH in drugih mestih se že več tednov mudi skupina 20 Mercatorjevih strokovnjakov, ki na terenu preverja, kaj in kako bo treba spremeniti v trgovinah, ki so zdaj še obarvane v Konzumove barve. Slovenski dobavitelji so Mercatorjevi vrnitvi v BiH naklonjeni, saj bodo tako dobili nov prostor na policah slovenskega trgovca.