Zmanjšanje prihodkov v Mercatorju pojasnjujejo z zaostrenimi gospodarskimi razmerami in strukturnimi spremembami nakupnih navad potrošnikov zaradi padca kupne moči.
Padec prodaje je mogoče pojasniti tudi z izstopom z bolgarskega in albanskega trga konec lanskega oz. sredi tega leta ter delnim zapiranjem poslovnih enot, je uprava Mercatorja sporočila prek spletnih strani Ljubljanske borze. Podrobnosti o poslovanju v prvi polovici leta bo predsednik uprave Toni Balažič predstavil v sredo na novinarski konferenci.
V Sloveniji se je prodaja v tem času zmanjšala za 3,8 odstotka, padec je Mercator utrpel tudi na Hrvaškem, medtem ko se je prodaja v Srbiji za 4,2 odstotka povečala.
Dobiček iz poslovanja se je v prvem polletju prepolovil in je znašal 11,3 milijona evrov. Kljub tolikšnemu znižanju pa ta rezultat predstavlja zdravo poslovanje Mercatorjeve osrednje dejavnosti, trgovine na drobno z izdelki vsakdanje potrošnje, pravi uprava.
Za naložbe je Mercator v prvem polletju namenil 10,2 milijona evrov oz. 73 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani.
Skupina Mercator je uspela od konca lanskega decembra zmanjšati neto dolg za 17,6 milijona evrov in ta zdaj znaša 990 milijonov evrov.
V Mercatorju napovedujejo, da bodo nadaljevali s strategijo intenzivnejšega prilagajanja trženjskih aktivnosti potrebam in željam kupcev. Tako bodo jeseni v Sloveniji odprli prve prenovljene trgovine po novem konceptu Mercator Sosed. Nadaljevali bodo s konkurenčnostjo ponudbe priznanih blagovnih znamk in izdelkov lastne trgovske znamke, ter s ponudbo kakovostnih in svežih lokalnih proizvodov pod okriljem projekta Iz domačih krajev.