Doslej so izdelali 12.000 kosov MIKroventa, letos pa so vzpostavili težko pričakovano serijsko proizvodnjo, s katero bodo lahko proizvedli do 100.000 kosov letno. Prav za toliko imajo tudi pogodbo na Kitajskem, je pojasnil Pliberšek.
Tuje kupce imajo tudi v Nemčiji, Avstriji, Švici, severni Italiji, državah bivše Sovjetske zveze, predvsem v Azerbajdžanu, pogovarjajo se z Iranom in Katarjem. Kot je povedal Pliberšek, imajo dogovorjene velike posle tudi v ZDA, in sicer bodo sodelovali pri obnovi hotelov v Las Vegasu, pri gradnji novega hotela v Seattlu in Los Angelesu.
Znanje bodo delili
Njihov prodajni cilj je predvsem MIKrovent, s katerim lažje prodajo tudi okna, je povedal Pliberšek: »Če pelješ okna nekaj tisoč kilometrov daleč, mora biti vse res visoke kvalitete, da se splača. Tako smo leta 2006 zgradili zelo velik kompleks na Karibih. Projekt je bil vreden več kot pet milijonov evrov, danes tam stane več kot 1.400 evrov nočitev. To je tisto, kar potrebujemo. V Azerbajdžanu na primer stane carina 30.000 evrov in to ne glede, kaj pripelješ. Ali zlate kocke ali pa okna.«
Pliberšek se zaveda, da čeprav je MIKrovent produkt njihovega znanja in da so ga zaščitili, de bodo morali znanje deliti: »Kamor bomo prodali več kot 20.000 kosov v posamezno državo, se pogovarjamo z največjimi evropskimi družbami s področja prezračevanja, da bodo začeli z njihovo lastno proizvodnjo. Ali bomo imeli kos pogače ali pa nas bodo stisnili.« V Ameriki so že začeli sodelovati s podjetjem, ki ima 50-odstotni tržni delež na tamkajšnjem trgu prezračevalnih sistemov.
Poslovanje
MIK zaposluje 180 ljudi in 120 zunanjih sodelavcev. Lansko leto so zaključili z 19 milijoni evrov prihodkov, dobička so imeli 250.000 evrov. Pliberšek je poudaril, da je dobiček manjši tudi zaradi njihove družbene odgovornosti (med drugim bodo letos desetič odpeljali sto otrok na morje) in zaradi velikih vlaganj v razvoj.
Letos pričakujejo 20 milijonov evrov prihodkov in od 35 do 40 odstotkov izvoza. To je 15 odstotkov več izvoza kot lani.