Mol se širi v Sloveniji in v srednji Evropi

 Od italijanskega Eni so letos prevzeli 208 bencinskih servisov na Češkem, Slovaškem in v Romuniji.

Objavljeno
06. november 2014 18.31
Slovenija, Dramlje, 23.11.2011 - bencinska crpalka MOL foto:Tadej Regent/Delo
Urban Červek, Maribor
Urban Červek, Maribor
Ljubljana - Madžarski naftni velikan Mol, ki je s prevzemom Tuševih bencinskih servisov leta 2011 postal tretji največji trgovec z gorivom pri nas, napoveduje nove investicije in povečanje tržnega deleža. V Sloveniji želijo deset odstotkov trga z gorivi.

Mol ima sedaj v Sloveniji 34 bencinskih servisov in s tem tretjo največjo drobno prodajno mrežo pri nas. Njihov tržni delež je trenutno pri sedmih odstotkih, želijo si ga pa povečati na deset odstotkov. »Želimo rasti in krepiti prisotnost v Sloveniji. Vse priložnosti na trgu bomo pogledali,« je pred kratkim v Budimpešti povedal odgovorni za trgovino na drobno v Molu Lars Hoglund, o podrobnostih pa ni govoril. »Pripravljeni smo investirati, kjer je to smiselno,« je še dejal Hoglund.

Mol se namerava širiti predvsem na tistih območjih, kjer je slabo prisoten, torej na Primorskem in na Gorenjskem ter v prestolnici, kjer še vedno nima svojega bencinskega servisa. Letos so odprli dva bencinska servisa, na Ptuju ter v Rožni Dolini pri Novi Gorici. Slovenija je za Mol zelo pomembna in ima velik potencial: ima geostrateško lego, najvišjo gospodarsko rast v srednjevzhodni evropski regiji, pomembna je tudi z vidika tranzita, je še dejal prvi mož maloprodaje v Molu.

Mol Slovenija je lani ustvaril 211 milijonov evrov prihodkov, od tega je na maloprodajo odpadlo 147 milijonov evrov. Dobiček iz poslovanja je znašal 2,6 milijona evrov. Direktorica Mola Slovenije Valerija Glavač napoveduje rast prodaje tudi v tem poslovnem letu, tudi zaradi omenjenih dveh novih bencinskih servisov.

Maja letos je Mol z italijanskim Eni sklenil pogodbo o nakupu njihove maloprodajne mreže na Češkem, Slovaškem in v Romuniji, s čimer so od njih prevzeli skupaj 208 bencinskih servisov, do tedaj pod blagovno znamko Agip. Hkrati so od podjetja Eni prevzeli tudi veleprodajo v teh treh državah. Pri Mol cene, ki so jo plačali Eni niso želeli razkriti, po poročanju Bloomberga pa bodo s tem nakupom bistveno povečali svojo mrežo na območju, ki je v dosegu njihovih ključnih rafinerij. Tržni delež Mol se je bistveno povečal predvsem na Češkem, kjer so dobili 125 novih servisov in imajo sedaj več kot 10 odstotkov češkega trga.

Skupina Mol sedaj upravlja z več kot 2000 bencinskimi servisi v Evropi, operacije ima v več kot 40 državah v svetu, kjer zaposluje približno 30.000 ljudi. Nafto črpajo v Rusiji, Pakistanu, Siriji, Iraku in Angoli, raziskovalne vrtine imajo še v Kamerunu, Egiptu, Omanu in Kazahstanu. Njihove rafinerije so v Reki, Sisku, Budimpešti in Bratislavi. V lanskem letu je skupina MOL ustvarila 19,28 milijard evrov prihodkov in 2,19 milijard evrov dobička pred obrestmi, davki, odpisi in amortizacijo (EBITDA).

Koncern OMV opozarja na negativne posledice padajočih cen črnega zlata

Avstrijski konkurent Mola, koncern OMV, je ta teden objavil poslovne rezultate za tretje letošnje četrtletje. Čeprav so povišali dohodke za šest odstotkov glede na enako obdobje lani, na 656 milijonov evrov, in zvišali načrpane količine nafte in plina za 13 odstotkov, so v poročilu opozorili na negativen posledice padajočih cen črnega zlata in težave pri črpanju na nemirnih območjih, predvsem v Libiji. Zato bo družba zmanjšala načrtovane investicije v nove proizvodnje zmogljivosti v prihodnjih letih, investitorje pa so opozorili, da zaradi tega najbrž ne bodo uspeli izpolniti načrtovanega obsega črpanja nafte in plina v letu 2016, zastavljenega pri 400.000 ekvivalenta sodčkov nafte na dan; letos bodo načrpali v povprečju 310.000 ekvivalenta sodčkov nafte na dan.