Običajno vozilo je opremljeno z več kot 40 magneti in 20 senzorji, ki potrebujejo okoli pol kilograma REE. Dodatek, kot je kamera, ki v novejših avtomobilih zamenjuje ogledalo, količino potrebnih REE povečuje. Hibridno vozilo potrebuje 1,25 kilograma REE, električno pa 3,75 kilograma REE. Magneti z redkimi zemljami so v električnih vozilih z enakim namenom kot v vetrnih turbinah.
So namreč veliko učinkovitejši in močnejši kot indukcijski motorji. Tudi tukaj se predvideva drastična rast potreb. Nizozemska je letos predlagala zakon, s katerim bi do leta 2025 prepovedala prodajo novih avtomobilov z bencinskim ali dizelskim motorjem, o podobnem ukrepu razmišljajo tudi v Nemčiji in na Norveškem. Za proizvodnjo avtomobilov so ključni tudi elementi iz skupine platine, saj omogočajo zmanjšan izpust nezgorelih ogljikovodikov, ogljikovega monoksida in dušikovih oksidov.
Cena platine je v 90. letih prejšnjega stoletja poskočila v nebo zaradi davka na izvoz, ki ga je uvedla ena največjih proizvajalk platine Rusija. Avtomobilski gigant Ford je zato tako kot mnogi drugi platino zamenjal z njenim precej cenejšim »bratom« iz iste skupine, paladijem, ki pa je danes tudi zaradi tega bolj iskan in zato veliko dražji kot nekoč, saj dosega skoraj polovico cene zlata. Avtomobilistični proizvajalci se tako že desetletja trudijo zamenjati platino in paladij z drugimi, cenejšimi materiali, a precej neuspešno.
Teslov motor ni odvisen od močnih magnetov z redkimi zemljami kot drugi električni in hibridni avtomobili, a je vseeno izdelava drugih delov avtomobila močno odvisna od drugih kovin - recimo titana, ki ščiti ogromno litij-ionsko baterijo, ki stane okoli 30.000 dolarjev, zaradi česar je avto tudi tako drag. Njegov lastnik Elon Musk zdaj v Nevadi gradi megalomansko tovarno litij-ionskih baterij, vredno pet milijard dolarjev, ki naj bi proizvedla toliko moči kot vse druge tovrstne tovarne na svetu skupaj.
Ob predstavitvi tovarne je Musk dejal, da bo za proizvodnjo potreboval celotno svetovno zalogo litija. Njegov cilj je, da se cena baterije zniža za vsaj 30 odstotkov, kar je zelo pomembno, če želi, da avtomobili postanejo bolj dostopni, njegovo delo pa dobičkonosno. Novi avtomobili Tesla Motors modeli S stanejo med 67.000 in 135.000 dolarji, model tesla X pa med 75.000 in 137.000 dolarji. V enem izmed slovenskih spletnih oglasnikov je najcenejši Teslov model S P 85 +, proizveden leta 2013, mogoče dobiti za 69.900 evrov.
Zakaj je za avtomobilske baterije potreben prav litij? Ker noben drug material še ni tako lahek in obenem ne omogoča akumuliranja takšne količine energije kot prav ta.
Proizvajalci električnih avtomobilov in druga podjetja, ki ustvarjajo nove tehnologije, spodbujajo prepričanje, da je zalog litija še na pretek vsaj še za prihodnjih sto let. Vendar temu mnogi oporekajo. Ameriški geolog Keith Evans je prepričan, da proizvajalci precenjujejo naravne vire, zato naj bi že prihodnje leto povpraševanje po litiju krepko preseglo ponudbo.
Tudi podatki Deutsche Bank razkrivajo, da bodo potrebe glavnih odjemalcev po litijskih baterijah krepko presegle razpoložljive zmogljivosti. Po njihovih napovedih naj bi se poraba litija v nekaj letih povečala za tisoč odstotkov, zaradi česar so v poročilu navedli, da smo iz naftne zakorakali v litijsko dobo.