Na trg vstopa HoT s hibridnim modelom

Od četrtka bo na trgu še osmi operater, ki bo gostoval v omrežju A1.

Objavljeno
08. maj 2017 21.14
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana – Na slovenski trg komunikacij v četrtek, 11. maja, vstopa nov igralec HoT, z lastno omrežno številko 069. Na dvomilijonski trg s 115,5-odstotno razširjenostjo (penetracijo) mobilne telefonije vstopa torej osmi operater.

HoT bo svoje storitve ponujal v omrežju A1 (dosedanji Simobil) in z lastno omrežno skupino (številko) 069. V Hoferjevih trgovinah bo mobilne naprave (telefone) lahko kupiti od slabih trinajstih evrov za preprosti Beafon C40 do 599 evrov za pametni Applov iPhone 7. Naprave bo mogoče naročiti in plačati skupaj z ostalo špecerijo, na dom pa jih bodo v sedmih delovnih dneh po nakupu brezplačno dostavili poštarji.

Kakšne bodo cene kartic SIM, brez katerih v mobilnih napravah ni omrežnih povezav, ter cene telefoniranja in prenosa podatkov, bo direktorica družbe Hot mobil, telekomunikacije in storitve Eva Aljančič, sporočila danes. Pričakovati pa je mogoče, da bodo ugodne. Izbira – pogosto ne prav preprosta – pa je slejkoprej prepuščena željam in potrebam uporabnikov.

Take, kot so pri najbližjem sorodniku pri naših severnih sosedih, pri tamkajšnjem Hotu, ki deluje v omrežju T-mobile. Tako je mogoče pričakovati tudi podobno, hibridno ponudbo – nekje med predplačno in naročniško, vsekakor pa precej svobodno, nevezano. In kajpada ob govorni telefoniji tudi prenos podatkov.

Ventocomov prvi naročnik je Hofer

Hotov prihod smo napovedovali že jeseni – kljub izogibanju komentarjem tako v Hoferju kot v družbi Ventocom, ki je organizator in posrednik znanja, ki ga za vstop na trg potrebujejo navidezni operaterji mobilne telefonije. Tudi v Avstriji je največji naročnik Ventocoma, avstrijske matere istoimenske slovenske hčere v Avstriji, Hofer. Hot ima na avstrijskem trgu okrog štiriodstotni delež.

Ventocom ima lasten sistem obračunavanja in aplikacijo za uporabnike. Stoodstotni lastnik družbe Hot je slovenska družba Ventocom, v 95-odstotni lasti avstrijskega Ventocoma in petodstotni lasti Eve Aljančič, ki je tudi direktorica slovenskega Ventocoma. Aljančičeva je več kot desetletje delala v vrhu trženja in prodaje Simobila, pozneje pa pri BMW Slovenija. Leta 2012 je prejela nagrado za marketinško direktorico leta.

Eva Aljančič Foto: osebni arhiv

V Avstriji je HoT očitno precej resen tekmec. Kako bo pri nas? Čeprav gre za nišnega igralca, pričakuje predsednica uprave Izimobila Meta Marinšek, da bo, tako kot sta Petrol in Spar, vzel nekaj tržnega deleža in gradil na lojalnosti kupcev Hoferja, kar ni zanemarljivo. Slovenski trg je mikrotrg, tako da se Izimobilu vstop vsakega še tako nišnega ponudnika vsekakor pozna.

Marinškova priznava, da to terja od njih še večjo inovativnost. In dodaja, da imajo srečo, da so vseh 12 let delali korektno in oblikovali preprosto, cenovno ugodno in kakovostno storitev, ter sledili in na nekaterih segmentih kreirali trende, tako da jim uporabniki zaupajo in jim to vse bolj izkazujejo z zvestobo. O morebitni prodaji pa pravi, da so vse kombinacije možne in da se Izimobil že dalj časa pogaja z več prevzemniki, vendar še nobena kombinacija ni potrjena.

Boj za tržne deleže

Konec lanskega zadnjega četrtletja, ko se je skupno število aktivnih uporabnikov mobilne telefonije – torej tistih, ki imajo kot naročniki veljavno pogodbo in so kot predplačniki vsaj enkrat v zadnjih treh mesecih opravili ali prejeli klic, poslali SMS- ali MMS-sporočilo oziroma uporabljali podatkovne storitve – v Sloveniji zvišalo za okrogel odstotek. Tržni delež Telekoma Slovenije (TS) se je znižal na 46,6 odstotka.

Z nekoliko nižjim tržnim deležem kot v tretjem četrtletju, in sicer 29,9-odstotnim, je po navedbah Akosa sledil (takrat še) Simobil. Telemachov tržni delež se je zvišal na 16,7 odstotka, tržni delež T-2 (takrat še v stečaju) pa na 4,1 odstotka. Ti štirje operaterji imajo tudi svoja omrežja.

Poleg teh so doslej, po lanski končni vključitvi sicer prvega ponudnika, Debitela, v TS, svoje storitve ponujali še trije – vsi v omrežju TS. Izimobilov tržni delež je v lanskem četrtem kvartalu ostal pri 2,6 odstotka.

Družba Mega M je število aktivnih uporabnikov mobilne telefonije sicer povečala, ker pa je z izvajanjem tovrstnih storitev začela v drugem četrtletju leta 2016, je njen (zanemarljiv) tržni delež (statistično pod 0,0 odstotka) ostal nespremenjen. V začetku tega leta je na trg mobilne telefonije vstopil še Softnet.

Končno so tu še Simobilov Bob in še »trgovska« ponudnika, Spar in Petrol, oba v omrežju TS. Na Simobilovem omrežju (zdaj A1) je od avgusta 2006 do 1. aprila 2015 storitve ponujal Mercator z M mobilom. Ne gre pozabiti, da je zgradil Tuš kot prvi trgovec celo svoje omrežje, ki pa je po prodaji zdaj (hrbtenični) del Telemacha.

Ob 115-odstotni penetraciji je seveda nujno, da bodo uporabniki tudi k Hotu prehajali od drugih operaterjev, kar je s prenosljivostjo številk pri nas možno od 10. maja 2006. Odtlej je bilo do konca lanskega leta prenesenih 939.027 mobilnih številk, od tega v četrtem četrtletju 2016 natančno 36.430.