Gorenje spet začelo rasti

Ruski rubelj in Ukrajino nadomeščajo, dodaten zagon in zaposlovanje tudi s kolekcijo Philippa Starcka

Objavljeno
21. avgust 2015 09.43
Sejem IFA
Brane Piano, Velenje
Brane Piano, Velenje
Velenje - Po težavnem začetku leta zaradi nizkega tečaja ruskega rublja in zastoja prodaje na ukrajinskem trgu je Gorenje maja začelo povečevati prodajo. Kljub zaostajanju ob polletju v Gorenju napovedujejo, da bodo do konca leta dosegli načrtovanih 1,224 milijarde evrov prihodkov od prodaje. Optimizem podkrepljuje tudi živahno zanimanje velikih tujih naročnikov za novo kolekcijo gospodinjskih aparatov Gorenje by Starck. Nastala je v sodelovanju s svetovnim imenom vrhunskega oblikovanja - Philippom Starckom. Predstavili jo bodo 4. septembra na sejmu IFA v Berlinu.

V drugem četrtletju je imela Skupina Gorenje skoraj 290 milijonov evrov prihodkov od prodaje, torej osem odstotkov več kot v prvem. Zaradi prilagoditev trženja v tujini sta maj in junij oživila prodajo, prodaja v letošnjem juliju pa je že presegla lanski julij. A tega v polletnem poročilu o poslovanju skupine, s katerim so se Gorenjevi nadzorniki seznanili včeraj, seveda še ni.

V prvega pol leta je Gorenje prodajo povečalo v državah Beneluksa, predvsem na Nizozemskem, manj pa so prodali v Nemčiji, Skandinaviji in Veliki Britaniji. Hkrati s cenovnim repozicioniranjem so v Nemčiji maja začeli z izrazitejšo promocijsko prodajo, v Skandinaviji pa so okrevanje prodaje zabeležili junija. Na vzhodu je prodaja rasla na češkem, slovaškem, poljskem, madžarskem, slovenskem, bosanskem, makedonskem, bolgarskem in romunskem trgu.

Glavni razlog za nižje prihodke glede na lansko drugo četrtletje ostaja upad prodaje v Rusiji in Ukrajini. Zato pa so uspeli povečati prodajo v Avstraliji in sicer ne samo s premijsko blagovno znamko Asko, temveč tudi z znamko Gorenje ter prodajo izdelkov Asko v Aziji.

Obenem uspeva Gorenje stalno povečevati delež prodaje inovativnih aparatov. Ta se je v drugem četrtletju povečal na 7,8 odstotka, delež premijskih aparatov pa na 16,6 odstotka, tako da oba segmenta predstavljata že skoraj četrtino vse prodaje.

Gorenje je letos na večini trgov že predstavilo novo generacijo vgradnih pečic blagovne znamke Gorenje. Jeseni bodo lansirali novo linijo kuhalnih aparatov Gorenje Infinity in linijo najvišjega cenovnega razreda Magna. Že v začetku septembra pa bodo na največjem svetovnem sejmu zabavne elektronike in gospodinjskih aparatov IFA v Berlinu predstavili najnovejše aparate blagovnih znamk Gorenje in Asko. V Berlinu bo tudi svetovna premiera nove dizajnerske kolekcije aparatov Gorenje by Starck, ki je nastala v sodelovanju s svetovno znanim oblikovalcem Philippom Starckom.

Skupina Gorenje je sicer v drugem četrtletju 2015 še imela 4,8 milijona evrov izgube, a je bil izid iz poslovanja pred amortizacijo pozitiven in je zanašal 18 milijonov evrov, dobička iz poslovanja pa je bilo za 6,3 milijona evrov. Izguba je posledica razmer na trgih Rusije in Ukrajine ter negativnih tečajnih razlik zaradi rublja. Stroškovna prilagoditev bi lahko bila zadostna, če se obenem ne bi evro okrepil v primerjavi z ameriškim dolarjem. Da lahko Gorenje do konca leta vendarle računa na izboljšanje rezultatov, kažejo podatki o zasedenosti proizvodnje. V Sloveniji oziroma Velenju so proti koncu junija delavce s čakanja na domu poklicali na delo, potem pa začeli tudi dodatno zaposlovati za izpolnitev naročil za tretje četrtletje. V njem predvidevajo izboljšanje prodaje v Zahodni Evropi, predvsem Nemčiji in Skandinaviji, rast prodaje pa si že obetajo tudi v Rusiji ter dodatno rast na trgih izven Evrope.