Nižje cene polnijo letala

Aegeana na LJPL letos ni, Croatia v Skandinavijo, Wizz z drugim letalom v Srbiji.

Objavljeno
19. maj 2017 18.46
Transavia
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana - Potniški letalski promet se je v letošnjem prvem četrtletju pocenil povprečno kar za desetino, posledično pa so bila letala rekordno zasedena. IATA poroča tudi o povrnjenem optimizmu v tovornem prometu - za konec lepe četrtletne rasti je bila marčna 14-odstotna rast najvišja po oktobru leta 2010.

V letošnjem prvem četrtletju se je potniški promet v primerjavi z lanskim povečal za sedem odstotkov, poroča mednarodno združenje letalskega transporta IATA, ki z 265 članicami predstavlja 83 odstotkov vsega svetovnega letalskega prometa.

Podatki za april pa znajo biti še boljši, saj je bila letos Velika noč v aprilu, lani pa marca. Tovorni (kargo) promet je bil v letošnjem četrtletju višji za 9,7 odstotkov - če bi pa upoštevali, da je bilo lansko četrtletje za en dan (29. februar) daljše, bi bila rast kar enajstodstotna. April pa bo pokazal, kakšen bo učinek prepovedi uporabe prenosnikov na nekaterih letih v ZDA in Združenem kraljestvu, je previden generalni in izvršni direktor IATA Alexandre de Juniac.

Na evropskih letališčih so v letošnjem prvem četrtletju po navedbah evropskega združenja letališč ACI Europe (500 letališč v 45 državah) našteli za 6,9 odstotka več potnikov: znotraj EU je bila rast 7,2-odstotna, zunaj pa 5,9-odstotna, kar je posledica skromnejše rasti števila potnikov na ruskih, ukrajinskih in norveških letališčih, ter manjšega števila potnikov v Turčiji.

Primerjava četrtletnih podatkov pokaže, da se je kargo promet letos v Evropi povečal za 8 odstotkov, marčno 13,7-odstotno povečanje pa je najboljši rezultat po aprilu 2011. Tudi generalni direktor ACI Europe Olivier Jankovec je pri napovedih previden - rezultat francoskih volitev je že pozitivno vplival, so pa politične razmere še naprej nestabilne. Posebej ga skrbijo nejasnosti okrog Brexita.

Ljubljana

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana je letošnjih 288.355 potnikov v prvem četrtletju pomenilo 17,5-odstotno rast glede na lanske mesece od januarja do marca, 2.723 ton kargo tovora pa je pomenilo 12,7-odstotno povečanje. Štirimesečni rezultati pa so po navedbah nedavno preimenovane letališke družbe Fraport Slovenija še boljši. Potnikov je bilo v javnem prometu celo za 21,5 odstotka več kot v lanskem prvem štirimesečju. Samo aprila je bilo ob 31,5-odstotni rasti potnikov 132.239.

Brniška hčerka se v Fraportovi družini očitno lepo obnaša. Več sivih las bodo imeli v Frankfurtu očitno zaradi 31. oktobra letos zaključene koncesije na letališču v Bostonu, kjer so na razpisu za novo pogodbo pogoreli. Precej dela imajo tudi v Antalyji, kjer je promet padel v prvem četrtletju za desetino na 2,1 milijon potnikov, prihodki pa z lanskih 17,6 milijonov evrov na 15,0 milijona evrov. Je bilo pa zato aprila že skoraj 1,5 milijona potnikov, za 17,7 odstotka več kot lani.

Ob prekrstitvi v Fraport Slovenija so v brniški letališki družbi končno napovedali tudi posodobitev in povečanje potniškega terminala. Obstoječi je ob dnevnih konicah ozko grlo; kar je menda problem tudi pri prihodu ukrajinske Dniproavie na letih v Kijev. Prvič naj bi zvezo sicer vzpostavila 27. junija. Po aprilskem prihodu Transavie (v Amsterdam) drugih novosti ni napovedanih; za razliko od lani pa tudi v poletni sezoni ne bo grškega Aegeana (v Atene), s katerim si je lani kdaj pomagala tudi Adria Airways, ko iz takih ali drugačnih razlogov ni letela v ali iz Grčije.

Zagreb

V Zagrebu se medtem hvalijo s povečanim letališčem in novimi povezavami. Od včeraj leti Croatia Airlines v Bukarešto in Stockholm (od koder bo 1. junija priletel še Norwegian Air Shuttle), v nedeljo poleti v Oslo in Helsinke.

Beograd

Še večje spremembe se dogajajo še jugovzhodneje. V Beograd je včeraj spet priletelo še drugo letalo nizkocenovnika Wizz Air in takoj vzpostavilo liniji v Friedrichshafen in Nürnberg, danes v Hannover in v nedeljo na Malto. Zaradi predragega letališča se je Wizz z enim letalom pred leti umaknil, tokrat ga kljub ne drugačnim pogojem vrača.

Izvršni direktor Wizza Jozsef Varadi je pojasnil, da se je promet v Beogradu povečal za 35 odstotkov in to je za prevoznika dovoljšen razlog. Naložbo v drugo letalo Airbus A320 je Varadi ocenil na sto milijonov dolarjev, kar bo oblikovalo 35 novih delovnih mest. Za letos napoveduje v Srbiji ponudbo 835.000 sedežev na letih iz Beograda in Niša na dvajset destinacij v sedmih državah.