NLB bi prodala Pivovarno Laško

Banka si prizadeva za podpis sporazuma o prodaji pivovarne. Ponudba Igorja Laha se izteče konec septembra.

Objavljeno
19. september 2011 09.23
Posodobljeno
19. september 2011 09.23
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Prodaja Pivovarne Laško, v kateri so glavne lastnice domače banke, gre v drugi krog. Iz Nove Ljubljanske banke so sporočili, da si prizadevajo za oblikovanje sporazuma o skupni prodaji Pivovarne Laško, v čemer poznavalci vidijo nov poskus NLB, da se reši nedobičkonosnih naložb. »Delež v Laškem hočemo prodati, saj ne spada v osnovno dejavnost banke,« so sporočili iz NLB, ki še letos potrebuje 400 milijonov evrov svežega kapitala. Namera bankirjev za oblikovanje prodajnega sporazuma za Pivovarno Laško je aktualna že od začetka letošnjega poletja, vendar je vanjo v začetku avgusta s svojo negotovinsko ponudbo posegel ljubljanski poslovnež Igor Lah.

»Če je res, da bodo banke podpisale sporazum o prodaji deležev v Pivovarni Laški, smo tega zelo veseli. To namreč pomeni, da se resno zanimajo za prodajo, mi pa se tudi že od najave prevzemne ponudbe resno zanimamo za nakup delnic Pivovarne Laško,« se je odzval Igor Lah.

Napovedano oblikovanje prodajnega sporazuma za pijačarsko-trgovski holding sproža kar nekaj vprašanj. Denimo, kaj morebitna prodaja pivovarne pomeni za že začete prodajne postopke premoženja Pivovarne Laško, zlasti Mercatorja, v katerem je ključni partner domačih bank prav Pivovarna Laško.

»Če bi skupina Laško dobila novega lastnika pred prodajo Mercatorja, bi to lahko postavilo v negotovost načrtovani proces prodaje Mercatorja,« je ugibal Dušan Zorko, predsednik uprave Pivovarne Laško. Zorka sicer ne preseneča, da se je pivovarna tako rekoč čez noč spremenila iz prodajalca v prodajno tarčo, »menim, da je namera bankirjev zelo resna, predsednik NS pivovarne Vladimir Malenković pa je odločitev bankirjev označil za presenečenje. Drugo vprašanje je, zakaj so se bankirji za prodajo Pivovarne Laško odločili prav v času, ko prodajajo tudi Mercator. Pomemben del vrednosti Pivovarne Laško je namreč odvisen prav od vrednosti Mercatorja kot največje naložbe pivovarne.

Prizadevanja za oblikovanje prodajnega konzorcija za Laško so uradno potrdili le v NLB, v preostalih bankah pa morebitnega postopka uradno nočejo komentirati. Kot je znano, je deleže Infonda zaplenilo več različnih bank, ki so danes tudi daleč največji lastniki pijačarskega holdinga. Poleg NLB, ki ima v lasti 23,88-odstotni delež, so med večjimi lastniki pivovarne še Hypo banka, Gorenjska banka, Banka Celje, NKBM, Probanka in druge. V Hypo banki podrobnosti posameznih odločitev nočejo komentirati, v NKBM pa pravijo, da odločitve o morebitni prodaji deleža v pivovarni še niso sprejeli.

Prizadevanje za prodajo Pivovarne Laško se je začelo tudi v času ko nad njo visi prevzem, ki ga je prek svoje ciprske družbe Kalantia Limited objavil Igor Lah. Prevzemna ponudba KS Naložb, ki za delnice Pivovarne Laško ponujajo svoje obveznice v razmerju ena proti devet, se izteče 30. septembra. Igor Lah do tega petka sicer ni izkoristil zakonske možnosti za povišanje prevzemne ponudbe, še vedno pa upa, da bo lahko opravil kakovosten skrben pregled pivovarne.