Oče Ikee posel predal sinovom

Najbogatejši Evropejec, Ingvar Kamprad, se pri 86. letih poslavlja od vodenja družbe.

Objavljeno
17. september 2012 17.31
reut*Ingvar Kamprad
J. S. S., Delo.si
J. S. S., Delo.si
Ljubljana - Ustanovitelj švedskega pohištvenega velikana Ikea, 86-letni Ingvar Kamprad, je vodenje družbe tudi uradno predal svojim trem sinovom, Petru, 48 let, Jonasu, 46 let, in Mathiasu, 43 let.

»Ingvar ne bo več prisoten v družbi, kjer bi pomagal s svojimi nasveti in mnenji,« je dejal predsednik Ikeine hčerinske družbe Ingka Holding Goeran Grosskopf, po poročanju AFP povzema STA.

Kdo je Ingvar Kampard?

Ingvar Kampard je Ikeo ustanovil 1943, star komaj 17-let. Poimenoval jo je po svojih inicialkah, prvi črki kmetije, na kateri je rasel (Elmtaryd), in majhnega mesta, kjer izdelujejo Ikejine produkte (Agunnaryd v provinci Smaland na jugu Švedske). Švicarska revija Bilan ga je junija imenovala za najbogatejšega Evropejca, njegovo premoženje pa ocenila na približno 37,5 milijarde dolarjev.

»Nič slabega ne vidim v tem, da človek primerja cene izdelkov na policah trgovin in se potem odloči za nakup tistih, ki so najugodnejši. Ali če se odpravi na tržnico tik pred zaprtjem, ko so cene najnižje. Raje vidim, da me imajo za stiskača, kot da bi po nepotrebnem zapravljal denar,« je pred leti dejal Kamprad. Prodajalke v samopostrežnih trgovinah švicarskega mesteca Epalinges v kantonu Vaud, ki šteje vsega 7700 prebivalcev in je kakih deset minut vožnje z avtom oddaljen od Lausanne, ga večkrat vidijo, kako skupaj z ženo zlaga vrečke v nakupovalni voziček. Pravijo, da je prijazen gospod, ki se po ničemer ne razlikuje od večine prebivalcev, vsekakor pa bi ga človek na prvi pogled prej imel za nekoga, ki komaj pričaka dan, ko prispe pokojnina.

»Ne želim pretiravati, predvsem pa ne želim biti zelo drugačen od mojih kupcev. Veliko mi je do tega, da sem tudi sam za zgled. Včasih pa si le privoščim kakšno lepo srajco ali kravato in se z užitkom odpravim v restavracijo na ribe iz skandinavskega morja,« je še dejal Kamprad, ki sicer potuje z enim najcenejših letalskih prevoznikov Easy Jetom, po svetovnih prestolnicah pa se raje kot s taksiji prevaža s podzemno železnico.