Odnosi v podjetju so vir njegove konkurenčnosti

Matevž Raškovič z ljubljanske ekonomske fakultete trdi, da dobri notranji odnosi podvojijo dobiček in podeveterijo dodano vrednost.

Objavljeno
25. september 2012 18.23
Ba. Pa., gospodarstvo
Ba. Pa., gospodarstvo
Za jutrišnje Delo smo se z raziskovalcem na ljubljanski ekonomski fakulteti Matevžem Raškovićem pogovarjali o tem, kako notranji odnosi v podjetju vplivajo na uspešnost poslovanja, sploh v času krize.

Preberite, do česa so na podlagi podatkov iz raziskave med najboljšimi slovenskimi zaposlovalci prišli raziskovalci.

Samo razumevanje notranjih in zunanjih odnosov ni dovolj. Konkurenčnost se danes razvija na ravni omrežij odnosov, ne pa več na ravni posameznega odnosa. Povedano drugače, notranji odnosi niso samo notranje vezivo podjetja, vir njegove konkurenčnosti ter motor inovativnosti in ustvarjanja dodane vrednosti, ampak so ključni povezovalec med podjetjem ter vsemi petimi preostalimi trgi, po modelu šestih trgov.

Raškovič bo na Menedžerskem kongresu v Portorožu predstavil provokativno trditev, da dobri notranji odnosi podvojijo dobiček in podeveterijo dodano vrednost.

• Menite, da je to mogoče?

Ključno z vidika kakovosti notranjih odnosov so vodstvo ter odprta, odkrita, spoštljiva in pogosta komunikacija vodstva z zaposlenimi. Tovrstna komunikacije močno pomembno vpliva tudi na višjo osebno rast in razvoj, ki skupaj s višjo kakovostjo temeljnega odnosa med podjetjem in zaposlenim pomembno vpliva na višje stopnje podjetnosti in inovativnosti.

• Sprašujemo vas, se v vašem podjetju ukvarjate z notranjimi odnosi?

• Poznate svoje zaposlene in komunicirate z njimi?

• Kaj pa dobavitelji, kupci, potencialni zaposleni? Imate odnose z njimi?