Pepsi v igri za Radensko?

Prodaja premoženja: Unicredit preverja voljo za nakup tudi pri Čehih in Italijanih.

Objavljeno
27. september 2013 20.55
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo

Ljubljana – »V najkrajšem možnem času bomo potencialnim kupcem poslali informacijski memorandum o prodaji Dela in kosovske pivovarne Birra Peja,« pravijo v Pivovarni Laško. Voljo kupcev za Radensko že testirajo, tudi pri multinacionalki PepsiCo, ki z Radensko poslovno že sodeluje.

Banka Unicredit, ki Pivovarni Laško svetuje pri prodaji premoženja, je te dni začela testirati voljo potencialnih kupcev za nakup Radenske. Po naših informacijah je predstavitveni prospekt s podatki o poslovanju največjega slovenskega proizvajalca mineralnih in izvirskih voda poslala tudi na ameriški PepsiCo, ki proizvaja globalno blagovno znamko pepsi. saj Radenska z ameriško multinacionalko poslovno sodeluje od leta 1990.

Informacijski memorandum so prejeli tudi v češki družbi Kofola, ki je v večinski lasti grške družbe Samaras. Predsednik uprave Kofole Jannis Samaras je konec julija za Delo potrdil interes za nakup. »Seznanjeni smo z izbiro svetovalca za Radensko in proučujemo možnosti. Če se bo prodajni postopek začel, bomo v njem najverjetneje sodelovali,« je povedal.

Unicredit se je po naših informacijah obrnila tudi na italijanskega proizvajalca pijač s sedežem v Benečiji, San Benedetto. Ta je bil pred dvema letoma resen interesent za nakup Fructala, vendar je iz igre izpadel, saj je za Fructal ponudil precej manj kot končni kupec, srbska družina Radun.

V igri najmanj trije pijačarji

Dejstvo, da je banka Unicredit informacijski memorandum poslala na več naslovov ni naključje, saj poskuša svetovalec zajeti čim večje število zainteresiranih kupcev. Šele v drugi fazi pa bo jasno, ali bodo pozvani interesenti v boj za Radensko vstopili zares. PepsiCo v 23 letih poslovnega sodelovanja ni izkazal interesa za nakup Radenske, čeprav so bili prvotni načrti zelo ambiciozni. Lerta 1990 sta Radenska in PepsiCo namreč podpisala pogodbo o ustanovitvi skupnega podjetja, po katerem bi Radenska polnila pepsi v plastični embalaži za trge nekdanje Jugoslavije, a so ti načrti padli v vodo. Ostalo je le pri koncesionarski pogodbi za slovenski trg.

Naši viri pravijo, da bo ponudbo morda oddal San Benedetto, ki naj bi se oziral za poslovnimi priložnostmi na Balkanu, vendar predsednik uprave Pivovarne Laško Dušan Zorko, ki prve resne pogovore o prodaji pričakuje v začetku leta 2014, o končnem izplenu ni hotel ugibati.

Ne gre pa pozabiti, da je Radenska tudi približno 20-odstotna lastnica časnika Delo, ki je tudi na prodaj. In kako bodo v Laškem časovno rešili vprašanje obeh prodaj oz. ali prodajajo Radensko skupaj z njeno naložbo v Delu? Zorko odgovorja: »To vprašanje bomo prepustili pravnim strokovnjakom. Verjamem, da to ni najtežji proces pivovarne pri prodajah premoženja pivovarne.«

Banka Unicredit bo iskala tudi kupca za pivovarno Birra Peja, prek katere Laško oskrbuje južni del Balkana, Makedonijo in albanski trg. »Če bo pivovarna prodana, bomo morali spremeniti strategijo prodaje na južnih trgih,« pravi Zorko.